Την Παρασκευή 9 Ιουνίου στις 20:30, ο φωτογράφος Βασίλης Ζαβέρδας ταξιδεύει στα Ιωάννινα και παρουσιάζει το λεύκωμά του με τίτλο: “Θραύσματα του χρόνου”, στο Photometria Photography Center (PPC), (Διεύθυνση:21ης Φεβρουαρίου 184, Ιωάννινα) . Προλογίζει ο Πολυδεύκης Ασωνίτης.
Τα «Θραύσματα του χρόνου» είναι το πρώτο φωτογραφικό λεύκωμα του Βασίλη Ζαβέρδα που περιλαμβάνει ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τη μακρόχρονη διαδρομή του στην τέχνη της φωτογραφίας. Οι φωτογραφίες αυτές έχουν σαν πρώτη ύλη τον υπαρκτό κόσμο, σκοπός τους όμως δεν είναι η απλή αποτύπωσή του αλλά η μεταμόρφωσή του και η έκφραση ενός κόσμου εσωτερικού. Έτσι η φωτογραφία λειτουργεί σαν ένα παράθυρο προς τον κόσμο, ένα εργαλείο για τη βαθύτερη αφομοίωσή του αλλά και σαν καθρέφτης του εαυτού, ένα μέσο έκφρασης και δημιουργίας.
Μικρές λεπτομέρειες, τυχαία βλέμματα, έντονες σκιές, το φως και το σκοτάδι, ίχνη, χειρονομίες, απρόσμενες συναντήσεις, ασήμαντα συμβάντα, στιγμές φευγαλέες αποτελούν το «θέμα» των φωτογραφιών του Βασίλη Ζαβέρδα, συνιστούν το φωτογραφικό του σύμπαν. Γεγονότα καθημερινά ,φαινομενικά ασήμαντα , μετατρέπονται σε γεγονότα φωτογραφικά μέσα από το βλέμμα του δημιουργού που τα αντικρίζει με μια νέα, «ξένη», ματιά, σα να τα βλέπει για πρώτη φορά. Απλά ,καθημερινά πράγματα ,μικρά κομμάτια χώρου και χρόνου, φορτίζονται με νέες σημασίες και αποκτούν νόημα μέσα στο φωτογραφικό κάδρο. Μικρά στιγμιότυπα ζωής καθημερινής ,συνηθισμένης αφήνουν το φωτογραφικό αποτύπωμά τους στο χρόνο.
Γιατί ,τελικά, η φωτογραφία δεν είναι τίποτα άλλο από «το αιώνιο ίχνος μιας στιγμής». Και μέσα από την αμεσότητα και την απλότητα της μπορεί να λειτουργήσει σαν ποίηση οπτική.
Στον πρόλογο του βιβλίου ο Πλάτων Ριβέλλης σημειώνει: «…ο Βασίλης Ζαβέρδας βρίσκει τον τρόπο να μετατρέψει την αναπαράσταση σε ανάπλαση. Τα μοναχικά πλάσματα των φωτογραφιών του είναι ταυτόχρονα υπαρκτά αλλά και μυθικά. Τα συναισθήματά του έγιναν φωτογραφική ένταση. Η φόρμα του ρυθμός. Και το σύνολο των φωτογραφιών ένα παραμύθι. Με αρχή, μέση αλλά με ανοιχτό τέλος…».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΖΑΒΕΡΔΑΣ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1967.Το 1990 αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σήμερα σπουδάζει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών .Ζει στην Πάτρα όπου και εργάζεται ως καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις ενώ έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Είναι μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου.
ΠΟΛΥΔΕΥΚΗΣ ΑΣΩΝΙΤΗΣ – ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
O Πολυδεύκης Ασωνίτης γεννήθηκε το 1956 στα Γιάννενα. Σπούδασε Οικονομικά, Παιδαγωγικά και Φωτογραφία. Είναι Διδάκτορας της Σχολής Καλών Τεχνών Ιωαννίνων στο αντικείμενο της Σημειολογίας της Τέχνης και με μεταπτυχιακό τίτλο στο αντικείμενο της Παιδαγωγικής της Τέχνης. Τη φωτογραφία σπούδασε στη Σχολή «Ε.Μ.Ε.Φ.» του Δημήτρη Χλιβερού, στον Πλάτωνα Ριβέλλη και στη Σχολή «Φωτοκίνηση» του Γιώργου Πασσιά. Δίδαξε τη φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και σε όλα τα ΔΙΕΚ της Ηπείρου. Πραγματοποίησε πολλές ατομικές και ομαδικές φωτογραφικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε Κέντρα Τέχνης. Πνευματικά Κέντρα και Μουσεία. Είναι μόνιμος συνεργάτης του περιοδικού «ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ» από την ίδρυσή του.
Ίδρυσε και διετέλεσε Πρόεδρος των Φωτογραφικών ομάδων Ιωαννίνων: «ΦΩΤΟΡΑΣΗ» και «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕΣ». Είναι μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Φωτογραφικής Λέσχης Ιωαννίνων: «ΦΩΤΟΡΑΣΗ». Έχει εκδώσει τέσσερα φωτογραφικά λευκώματα, με τίτλους: «Τοπία Παιδικότητας», «Καλλιέπεια», «Οι Καρβουνιάρηδες της Πίνδου» και «Εγένετο Άλας». Έχει επιλεγεί τρεις φορές στην «Φωτομετρία» για τις «Παράλληλες Φωνές», με τα projects: «Αμβρακικός», «Λασπόλουτρα Κρηνίδων» και «Μεσολόγγι: η πόλη της θάλασσας και του ουρανού». Έχει πραγματοποιήσει, μετά από διαδικασία επιλογής, τρεις ατομικές εκθέσεις στην επαγγελματική διοργάνωση: «PHOTOVISION», του περιοδικού: «ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ». Το 2021 έλαβε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό της «Ifocus-Community» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ: «Phos Athens» και «Pulb». Ειδική μνεία έλαβε από το «Lens Culture». Από το 2021 είναι Official Fujifilm X- Photographer. Σήμερα, διδάσκει σε φωτογραφικές ομάδες, λέσχες και συλλόγους κυρίως τη σύνθεση και την οργάνωση των μορφών.