Απογοήτευση από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού και των επιτελών της κυβέρνησης Μητσοτάκη στα Γιάννενα.
Χρειάζονταν μεγάλη προσπάθεια για να το πετύχουν αλλά τα κατάφεραν τελικά να μας απογοητέψουν αφού οι εξαγγελίες τους ήταν κατώτερες των αιτημάτων για έργα υποδομής και κυρίως των παλιών εκκρεμοτήτων σημαντικών αυτοκινητοδρόμων, όπως η ολοκλήρωση της Ιονίας οδού (Δυτικός Άξονας), τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά και η οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό/ Παράκαμψη Φιλιππιάδας.
Επρόκειτο για μια φιέστα κυβερνητικών εξαγγελιών μικρής εμβέλειας έργων, με εξαίρεση το «Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας» και επανάληψη όσων είχε φροντίσει καιρό τώρα να ανακοινώσει και να μας προϊδεάσει γιαυτά ο κ. Καχριμάνης, σε συμφωνία πάντα με την κυβέρνηση. Υποχωρήσαμε και δεχτήκαμε χωρίς αντίσταση υποβιβασμό των χαρακτηριστικών του α/δ Γιάννενα – Κακαβιά, από τετράιχνο σε «τρίιχνο»! Ενός έργου εθνικής σημασίας αλλά και διεθνούς ενδιαφέροντος που προορίζεται να συνδέσει τις δυο γειτονικές χώρες και με προοπτική να δεχτεί τον κυκλοφοριακό φόρτο από την κεντρική Ευρώπη μέσω Αλβανίας, Μαυροβουνίου και Σλοβενίας. Όμοια, η ίδια τύχη περιμένει και την οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό μέσω της παράκαμψης Φιλιππιάδας, με αστήρικτες δικαιολογίες. Δυο έργα τα οποία μελετήθηκαν με γεωμετρικά χαρακτηριστικά 4ιχνου αυτοκινητόδρομου, λόγω των αυξημένων αναγκών κίνησης που καλούνται να εξυπηρετήσουν, κυρίως τους θερινούς μήνες και θα (ξανα)μελετηθούν από την αρχή υποδιαστασιολογημένα γιατί ο περιφερειάρχης και οι υπουργοί της κυβέρνησης έσυραν ολόκληρο πρωθυπουργό σε μια τέτοια ντροπιαστική για τους Ηπειρώτες εξαγγελία. Στον αντίποδα χρηματοδοτείται η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας με 400 εκ.!
Καλά να πάθουμε. Δεν διεκδικήσαμε περισσότερα και παίρνουμε ότι μας δίνουν. Την ίδια ώρα στις άλλες περιφέρεις της χώρας γίνεται πανηγύρι ένταξης μεγάλων έργων σε χρηματοδοτικά προγράμματα όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και το πρόγραμμα σιδηροδρόμων (CEF). ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη και το βόρειο τμήμα του Ε65 (Κεντρικός Άξονας), μπήκαν σε τροχιά ολοκλήρωσης. Ο Μακεδόνας υπουργός της κυβέρνησης βρήκε χρήματα για όλες τις κάθετες συνδέσεις των περιφερειών που διασχίζει η Εγνατία οδός πλην της Ηπείρου. Για την παράκαμψη Ηγουμενίτσας και σύνδεση με το Τελωνείο Μαυροματίου ούτε λόγος. Τέσσερα δις για σιδηροδρομικά έργα στην υπόλοιπη Ελλάδα, μόνο 17 εκατομμύρια για μελέτες στη γραμμή Καλαμπάκα – Γιάννενα – Ηγουμενίτσα (235 προς 1). Δηλαδή, για κάθε 235 εκ. που επενδύονται στις άλλες περιφέρειες στην Ήπειρο αναλογεί ένα εκατομμύριο! Μια ντροπιαστική αναλογία για τους Ηπειρώτες.
Κρίμα κε Μητσοτάκη!
Οι προκάτοχοι σας, σε μνημονιακούς χρόνους, έφτιαξαν αεροδρόμιο, εργοστάσιο απορριμμάτων, ολοκλήρωσαν το μεγάλο έργο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έφεραν την Ιόνια οδό μέχρι τα Γιάννενα και ξαναστήσαν όρθιο το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας, εσείς πως θα συγκριθείτε μαζί τους με το εφεύρημα των τρίιχνων αυτοκινητόδρομων; Μήπως να το ξανασκεφτείτε, για όσο ακόμα έχετε την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας;