Στην ίδρυση υδατοδρομίου, την πρωτοβουλία της ΔΗ.ΑΝ.ΕΤ.Α.Ι., για τη δημιουργία περιφερειακών parking και για την παράταση περαίωσης εργασιών του Μεγάλου Δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων τοποθετήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης (24/5) η παράταξη “Ιωάννινα 2023” και η επικεφαλής της, Τατιάνα Καλογιάννη.
Η επικεφαλής της παράταξης “Ιωάννινα 2023” αναφέρθηκε στην ίδρυση υδατοδρομίου λέγοντας:
“Η παράταξή μας έχει θέσει επανειλημμένως (και προσφάτως πριν 2 μήνες) ερωτήματα για την καθυστέρηση που καταγράφεται για την ίδρυση του υδατοδρομίου στη λίμνη μας, χωρίς να λάβει καμία ουσιαστική απάντηση.
Σήμερα, επανερχόμαστε γιατί όπως ενημερωθήκαμε από τον τύπο, πριν τη διάλυση της Βουλής υπογράφτηκαν 8 άδειες ίδρυσης για υδατοδρόμια και χορηγήθηκαν 5 βεβαιώσεις αποδοχής τεχνικού φακέλου που επιτρέπουν την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομιων.
Δηλαδή, το δίκτυο υδατοδρομίων διευρύνεται πανελλαδικά, χωρίς όμως να περιλαμβάνεται ακόμη στη ανάπτυξη αυτή, το υδατοδρόμιο στη λίμνη μας, το οποίο δεν αναφέρεται πουθενά, παρόλο που εδώ και ένα έτος υπάρχει η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε, γιατί δεν προχωρά η αδειοδότησή του και εάν συνδέεται η καθυστέρηση αυτή με την έλλειψη Λιμενικού-Λιμναίου Ταμείου. “
Σχετικά με την πρωτοβουλία της ΔΗ.ΑΝ.ΕΤ.Α.Ι., για τη δημιουργία περιφερειακών parking η κα Καλογιάννη τόνισε:
Το κυκλοφοριακό στον Δήμο μας και γενικότερα στο λεκανοπέδιο, αποτελεί μείζον πρόβλημα καθημερινότητας για όλους μας, και η επίλυσή του αδήριτη και επιτακτική ανάγκη.
Μετά την ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη Δοκουμετζίδη το 1994, αλλά και το εγκεκριμένο ΣΒΑΚ, διάφορες αναθέσεις σχετικών μελετών έχουν χρηματοδοτηθεί κατά καιρούς, που είτε ήταν σπασμωδικές πολιτικά επιλογές, είτε περιείχαν στο τεχνικό τους περιεχόμενο αστοχίες, είτε η εφαρμογή τους γινόταν περιστασιακά και αποσπασματικά. Για αυτό, δεν καταγράφεται τελικά ένα ορατό και απτό αποτέλεσμα που απαλύνει το μείζον αυτό θέμα, το οποίο απασχολεί ολόκληρη την κοινωνία μας και μέχρι σήμερα δεν έχει προκύψει κάτι δραστικά ωφέλιμο.
Η ΔΗ.ΑΝ.ΕΤ.Α.Ι. πριν λίγους μήνες, έλαβε απόφαση (σε θέμα που συζητήθηκε στο συμβούλιό της εκτός ημερησίας διάταξης), να αναθέσει σε μηχανικό μελέτη για τον έλεγχο καταλληλότητας των υποψηφίων οικοπέδων για τα περιφερειακά πάρκινγκ.
Προκαλούνται ορισμένα ερωτηματικά από την πρωτοβουλία αυτή, για τα οποία θα θέλαμε απαντήσεις:
- Ανατέθηκε η μελέτη αυτή;
- Αν ναι, με ποια διαδικασία και ποιο το συμβατικό χρονοδιάγραμμα παράδοσής της;
- Με βάση ποια επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη έλαβε την απόφαση αυτή η ΔΗ.ΑΝ.ΕΤ.Α.Ι.;
- Πόσα και ποια είναι τα «υποψήφια» οικόπεδα που θα ελέγξει ο μελετητής;
- Με βάση ποια στοιχεία υποδείχθηκαν;
- Ποια υπηρεσία θα εγκρίνει τη μελέτη αυτή;
Ακόμη, θα θέλαμε να μας διευκρινήσετε εάν η παραπάνω δράση (για τη δημιουργία περιφερειακών πάρκιγκ), όσο και όλες οι άλλες που προτάθηκαν από τη ΔΗΑΝΕΤΑΙ για ένταξή τους στο Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Ιωαννιτών, έχουν προχωρήσει και ποιές είναι αυτές;
Τέλος, ενημερώστε μας αν και ποια εξέλιξη υπήρξε μετά την απόφαση του 2017 της ΔΗΑΝΕΤΑΙ για την πρόταση προς το Κληροδότημα «Φιλίππου» για μίσθωση οικοπέδου, ώστε αυτό να μετατραπεί σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης.
Επειδή το θέμα είναι σοβαρό και οι επιλογές που σχετίζονται με αυτό θα είναι δεσμευτικές για μεγάλο χρονικό διάστημα, κρίνουμε σκόπιμο να λαμβάνονται οι σχετικές αποφάσεις στο δημοτικό συμβούλιο.”
Τέλος, σχετικά με την παράταση περαίωσης εργασιών του Μεγάλου Δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων η κα Καλογίαννη υπογράμμισε τα εξής:
“Σχετικά με το έργο αυτό, η δημοτική αρχή τον Νοέμβριο του 2019 διαβεβαίωνε ότι:
- τέλη του 2019 θα υπήρχε η οριστική μελέτη των τεχνικών έργων
- προχωρούν κανονικά οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων
- απαιτείται μόνο η μετατόπιση δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ.
Κυρίως δε, δήλωνε τότε, ότι δεν προκαλείται καμία αναπροσαρμογή στον προϋπολογισμό του έργου.
Σήμερα, τέλη Μαϊου του 2023, 3,5 έτη μετά, συζητάμε την έγκριση της παράτασης κατασκευής του έργου μέχρι 29-12-2023 και από τα στοιχεία που παρατίθενται στο έγγραφο της αναδόχου εταιρείας, προκύπτει ότι: - εκκρεμούν μέλετες, όπως αυτή για την αντιμετώπιση της ορθής-ευσταθούς έδρασης του επιχώματος στο Πανηπειρωτικό, λόγω των τεχνικογεωλογικών προβλημάτων, τα οποία είναι βέβαια γνωστά από την εποχή της περιβαλλοντικής αδειοδότησής το 2017.
- Οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν συντελεστεί στην ολότητά τους.
- Εκτός από τη μετατόπιση δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ, απαιτείται και μετατόπιση δικτύων και αντλιοστασίων της ΔΕΥΑΙ.
Κυρίως δε, αντί της «καμίας αναπροσαρμογής του προϋπολογισμού του έργου», προκύπτουν οι εξής νέες δαπάνες:
• συμπληρωματική σύμβαση για τις εργασίες της ΔΕΥΑΙ, ύψους 2 εκατ. €
• δαπάνη για το επίχωμα στο Πανηπειρωτικό, αγνώστου προϋπολογισμού ακόμη, αφού δεν υπάρχει μελέτη και
• σταλίες μηχανημάτων και προσωπικού, που θα τιμολογήσει κάποια στιγμή ο ανάδοχος.
Ποιός θα πληρώσει, κύριοι, το «μάρμαρο» της κακής διαχείρισης του έργου εκ μέρους σας;
Ακόμη, θέλουμε πειστικές απαντήσεις για το πώς, με ποια χρηματοδότηση, με ποιες συνεργασίες σε τεχνικό –μελετητικό- επίπεδο και κυρίως πότε, θα ξαναεκκινήσει κανονικά το έργο που φαίνεται να βρίσκεται σε άτυπη φάση παύσης εργασιών.
Τέλος, πότε εκτιμάτε ότι θα παραδοθεί το έργο;”