Κρητική για τα μείζονα θέματα άσκησε η επικεφαλής της παράταξης “Ιωάννινα_2023” Τατιάνα Καλογιάννη, κατά την προ ημερησίας διάταξης συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου.
Αρχικά αναφορικά με τη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης για τη δοκιμαστική λειτουργία των ΣΜΑ Ιωαννίνων η κα Καλογιάννη τόνισε
“Είναι αναμφισβήτητο ότι οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Περιφέρεια Ηπείρου (και ο ΣΜΑ Ιωαννίνων), έπρεπε να λειτουργούν από το απώτερο παρελθόν. Δηλαδή εδώ και χρόνια.
Είναι κρίσιμα στοιχεία και συστήματα του ολοκληρωμένου σχεδιασμού διαχείρισης απορριμμάτων.
Είναι δε περιττό τη στιγμή αυτή να γίνει οποιαδήποτε αναφορά στους χειρισμούς του θέματος, που προκάλεσαν την καθυστέρηση αυτή.
Εσείς, όμως, όλα αυτά τα χρόνια, είτε επειδή δεν είχατε αντιληφθεί τη σημασία των έργων αυτών, είτε για δικούς σας πολιτικούς λόγους ΣΙΩΠΗΣΑΤΕ.
ΔΕΝ ενδιαφερθήκατε πότε θα λειτουργήσει, πώς θα λειτουργήσει, από ποιόν θα λειτουργήσει ο ΣΜΑ Ιωαννίνων.
ΔΕΝ εκφέρατε καμία άποψη, ΠΟΤΕ.
Αντιθέτως, ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΨΗ, και σε αυτό το θέμα όπως και σε όλα τα υπόλοιπα.
Με οποιονδήποτε τρόπο ο ΣΜΑ πρέπει να τεθεί σε λειτουργία.
Σήμερα εξετάζουμε τη μεταβατική τους δοκιμαστική λειτουργία, στο πλαίσιο μιας προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια και τον ΦοΔΣΑ, και παραθέτουμε ορισμένους προβληματισμούς μας παρακάτω:
- Η υπό έγκριση Προγραμματική Σύμβαση που συζητάμε σήμερα μεταξύ Περιφέρειας Ηπείρου, Δήμου Ιωαννιτών και Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Δ.Ε. Περιφέρεια Ηπείρου, αναφέρει ότι:
η διάρκεια δοκιμαστικής λειτουργίας ορίζεται σε 6 μήνες και παρατείνεται αυτοδίκαια σε άλλους 3 μήνες σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς. Θεωρώντας ότι το «επιτυχώς» σημαίνει ότι η δοκιμαστική λειτουργία ολοκληρώνεται όταν διενεργείται σε συνθήκες φόρτου τουλάχιστον 80% του τυπικού προσδοκώμενου κατά τη συνήθη λειτουργία του, όπως αναφέρεται στη διακήρυξη του 2016, αναρωτιέται κανείς: Ποιός θα πιστοποιήσει το 80% και με βάση ποιόν φόρτο αναφοράς, αυτόν που αποτυπώθηκαν κατά την περίοδο COVID-19 ή εκείνων προ COVID-19;
τα κόστη που καλύπτονται αφορούν στα καύσιμα, τα λιπαντικά και τις φθορές των απορριμματοφόρων. Άλλες φθορές ή ζημιές που ενδεχομένως προκύψουν στον κύριο εξοπλισμό του ΣΜΑ (πρέσσες, χοάνες, γεφυροπλάστιγγα, κλπ) ποιός θα τις επωμιστεί; - Στο ενημερωτικό σημείωμα της Προϊσταμένης τμήματος Καθαριότητας & Ανακύκλωσης αναφέρεται, ότι:
σύντομα θα προστεθεί και η χωριστή συλλογή βιοαποβλήτων. Πόσα άτομα θα ασχοληθούν με τα βιοαπόβλητα; Ποιός θα μεριμνήσει για τις προσθήκες και μετατροπές που πρέπει να γίνουν στο ΣΜΑ ώστε να υποδέχεται τα βιοαπόβλητα;
για τις 2 βάρδιες, απαιτούνται: 3 ζυγιστές, 3 χειριστές, 3 εργάτες και 9 ή 6 οδηγοί και προτείνεται να αντληθούν από τον οδοκαθαρισμό. Μπορούν να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των οδηγών και ιδιαίτερα των εξειδικευμένων χειριστών, και κυρίως, μετά την εκκίνηση της χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων;
με το προσωπικό που θα διατεθεί από το τμήμα Καθαριότητας & Ανακύκλωσης για τη δοκιμαστική λειτουργία του ΣΜΑ, δεν διακυβεύεται η εύρρυθμη λειτουργία του τμήματος;
Στο σημείο αυτό και πριν ολοκληρώσω, θα ήθελα να σημειώσω ότι οι αντιδράσεις του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Νομού Ιωαννίνων είναι βάσιμες και τεκμηριωμένες, πλην όμως σήμερα έτσι όπως έχει διαμορφωθεί πλέον η κατάσταση και το θέμα συζητείται στο «και πέντε», η εφαρμογή μιας οποιαδήποτε λύσης καθίσταται απολύτως επείγουσα και πιεστική.
Είμαστε υποχρεωμένοι απέναντι στους συνδημότες μας σήμερα να ψηφίσουμε υπέρ της προτεινόμενης Προγραμματικής Σύμβασης για τη δοκιμαστική λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, ώστε αμέσως μετά να αναλάβει ο ΦοΔΣΑ τη διαχείρισή του.
Και οι εναλλακτικές λύσεις είναι δύο: - είτε προσλαμβάνετε άμεσα νέο προσωπικό (εποχικό) με τις απαιτούμενες ειδικότητες, με ταυτόχρονο αίτημα για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού,
- είτε προχωράτε σε απευθείας ανάθεση σε εργολάβο για την εκτέλεση της υπηρεσίας αυτής,
αφού, βεβαίως, προηγηθεί η κοστολόγησή τους με πραγματικά δεδομένα, ώστε να καταλήξετε στην προσφορότερη για το συμφέρον των συνδημοτών.
Όλα τα άλλα είναι για ανέξοδη πολιτική εκμετάλλευση.”
Έπειτα, η κα Καλογιάννη επεσήμανε, σχετικά με Λίμνη Παμβώτιδα : “με αφορμή προχθεσινό δημοσίευμα για το περιστατικό της επιβίβασης σε πλωτό που εκτελούσε το δρομολόγιο Μώλος-Νησί , υπεράριθμων επιβατών (και μάλιστα μαθητών), και χωρίς καμία διάθεση κινδυνολογίας σχετικά με θέματα που άπτονται των συνθηκών ασφάλειας στους συγκοινωνιακούς αυτούς πλόες, επανέρχομαι στο θέμα της αντιμετώπισης των θεμάτων που αφορούν τη Λίμνη μας, από το Δήμο μας.
Εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου, η παράταξή μας, θέτει τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα θέματα που σχετίζονται με τη Λίμνη μας σε τέσσερεις άξονες:
• την ανάπλαση της περιοχής της Λίμνης Παμβώτιδας,
• την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη του παραλίμνιου μετώπου,
• την αναβάθμιση των πλοιαρίων, και
• την ίδρυση υδατοδρομίου στα Ιωάννινα.
Ως γνωστόν το θέμα με απασχόλησε και προσωπικά κατά το παρελθόν, όταν κατά την θητεία μου ως Αντιπεριφερειάρχης, οργάνωσα και συντόνισα τη μελέτη «Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και ανάπλαση περιοχής Λίμνης Παμβώτιδας» που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με στόχο η Λίμνη μας να καταστεί επίκεντρο των δραστηριοτήτων του τόπου, στα πρότυπα των λιμνών της κεντρικής Ευρώπης. Το αποτέλεσμα ήταν να παραχθεί μία ολοκληρωμένη μελέτη, με την εφαρμογή της οποίας ήταν δυνατόν να μπει μία σειρά και τάξη στη Λίμνη μας. Στο υδάτινο και χερσαίο τμήμα της, στους πλόες (συγκοινωνιακούς και τουριστικούς), στις δραστηριότητες αθλητισμού, αναψυχής και ήπιων οικολογικών δραστηριοτήτων.
Αρχικά, είχε διαφανεί έντονο και το ενδιαφέρον της δημοτικής αρχής της τρέχουσα περιόδου για τη Λίμνη, αφού καταγράφτηκε ως ένα από τα θεματα στη συζήτηση μεταξύ του αείμνηστου Μωυσή Ελισάφ και του Πρωθυπουργού της χώρας κατά την επίσκεψή του, τον Σεπτέμβριο του 2019.
Πλην όμως στην πράξη, η δημοτική αρχή, εκτός από τα μερεμέτια που θα γίνουν από την Πλατεία Μαβίλη μέχρι το πρώην Δημοτικό Σφαγείο από πόρους του κληροδοτήματος «Χρήστου Κάτσαρη», ή την προμήθεια ενός σκάφους εκτάκτων αναγκών χωρίς να γνωρίζουμε ποιός θα το χειριστεί, δεν ασχολήθηκε ούτε:
• με την εκπόνηση ενός κανονιστικού πλαισίου για τη Λίμνη Παμβώτιδα, από το οποίο θα προκύψει η χωροθέτηση των δραστηριοτήτων (αλιεία, αθλήματα υγρού στίβου, κλπ) στα λιμναία ύδατα
• με την ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Γραφείου,
• με την ολιστική ανάπλαση της Διονυσίου Φιλοσόφου με αφορμή και την ασθενεια των πλατάνων, ή του Μάτσικα-Πέραμα ή της Ακτής Μιαούλη
• με τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης πλατφόρμας μεταξύ Νησιού και Ντραμπάτοβας,
• πόσω δε μάλλον με τη μελέτη της Περιφέρειας που προανέφερα.
Ακόμη, και σχετικά με την ίδρυση υδατοδρομίου, ισχύει:
• στις 13-08-2020 υπογράφτηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο,
• στις 22-12-2021 έγινε ενημέρωση στο Δημοτικό συμβούλιο για τις σχετικές αδειοδοτήσεις, και
• στις 27-04-2022 ο Δήμαρχος δήλωσε ότι: «έχει ολοκληρωθεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και ο φάκελος οδεύει για το Υπουργείο Οικονομικών όπου θα δοθεί η τελική έγκριση παραχώρησης του χώρου και έπεται ακολούθως, η διαγωνιστική διαδικασία για την προσέλκυση του επενδυτικού ενδιαφέροντος».
Επί του συγκεκριμένου αυτού θέματος σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε πώς εξελίσσονται οι σχετικές διαδικασίες, 1 χρόνο μετά. Έχει ληφθεί η προσωρινή άδεια λειτουργίας αεροδρομίου σε υδάτινη επιφάνεια; Και εάν όχι, γιατί;
Ο χρόνος τρέχει. Δημοτικές αρχές έρχονται και παρέρχονται και δυστυχώς, και στο αντικείμενο αυτό -Λίμνη Παμβώτιδα- έργο δεν παράγεται. Δεν ασχολούμαστε σοβαρά, υπεύθυνα και συστηματικά.
Και στην πράξη, έχουμε υποβαθμίσει τη σημασία της Λίμνης μας για τη ζωή του τόπου μας.”
Συνέχισε αναφορικά με τη συντήρηση των σχολικών υποδομών
“Με αφορμή το πρόσφατο, δυσάρεστο και πολύ ανησυχητικό συμβάν σε σχολική μονάδα της πόλης μας, η παράταξή μας, καταθέτει τις παρακάτω απόψεις, με την προσδοκία να απασχολήσει το θέμα σύντομα και σοβαρά τον Δήμο μας.
Το πρόβλημα της συντήρησης και της λειτουργίας των υποδομών είναι μια ανοιχτή πληγή, την οποία όχι μόνον αδυνατούμε να θεραπεύσουμε, αλλά ούτε καν μπορούμε στοιχειωδώς να «μπαλώσουμε». Το παρακολουθούμε με σταυρωμένα τα χέρια, και εάν και όταν προκύψει οποιοδήποτε δυσάρεστο περιστατικό, τρέχουμε!
Συνηθίσαμε να κρύβουμε κάτω από το χαλί μία από τις μεγάλες παθογένειες της χώρας και να μην αντιμετωπίζουμε κατάματα τη δραματική κατάσταση, που διαχρονικά διαμορφώθηκε.
Τι εννοούμε λέγοντας συντήρηση και λειτουργία των υποδομών; Συντήρηση των δρόμων, των γεφυρών, των μεταφορικών υποδομών, των κτιρίων (δημοσίων και ιδιωτικών), των υδατορεμάτων και πάει λέγοντας.
Υπάρχει συγκεκριμένο μοντέλο συντήρησης; Η απάντηση είναι απλή και κυνική: Όχι. Γι’ αυτόν τον λόγο βασικές υποδομές που δημιουργήθηκαν στις δεκαετίες του 1950, 1960, 1970 και 1980, θα έπρεπε να έχουν ήδη ανακαινιστεί ριζικά, αλλά εμείς, για κάποιον λόγο, θεωρούμε ότι έχουν απεριόριστο χρόνο ζωής και περιοριζόμαστε στον εντοπισμό των φθορών του χρόνου και σε μερεμέτια για να καλύψουμε τις πληγές. Ο χρόνος, όμως, στην περίπτωση των υποδομών είναι ο μεγαλύτερος εχθρός.
Eίναι κοινή παραδοχή ότι σε όλες τις υποδομές υπάρχουν όρια. Όρια χρονικά, όρια αντοχής, όρια ανταπόκρισης σε συνθήκες.
Στη χώρα μας, όχι μόνο δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της συντήρησης, όχι μόνο δεν προσπαθούμε να προλάβουμε τις βλάβες στις υποδομές, αλλά αντιθέτως δαπανούμε τεράστια ποσά για να κατασκευάσουμε ακόμη περισσότερες υποδομές. Η συντήρηση, δυστυχώς, δεν θεωρείται προτεραιότητα.
Επιπλέον, η επιλογή να έχει μεταφερθεί η ευθύνη της συντήρησης από την Πολιτεία προς τους άλλους φορείς χωρίς τους αναλογούντες πόρους, μέσα και προσωπικό, είναι μία «κενή περιεχομένου» μεταφορά ευθυνών.
Στον Δήμο μας, και ειδικότερα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό με βάση τον οποίον θεωρητικά κινείται η δημοτική αρχή, είχαμε παρατηρήσει ότι δεν υπήρξε καμία καταγραφή και ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα να μην προσδιορίζονται οι απαιτούμενες προς υλοποίηση δράσεις και παρεμβάσεις, να μην προτεραιοποιούνται με βάση την ασφάλεια των παιδιών μας και, εν τέλει, να μην γίνεται η αποκατάστασή τους.
Και για αυτό, ακόμη και σήμερα, παρατηρούμε όλοι μας ότι αίθουσες μαθημάτων και πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήρια και αυλές, είναι μέσα στην υγρασία, με τους σοβάδες να πέφτουν, γεμάτα παγίδες και πάει λέγοντας. Ταυτόχρονα, οι ανάγκες σε νέες σχολικές υποδομές είναι διαρκώς αυξανόμενες.
Η Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων καταγράφει στην επιστολή της, συνοπτικά αλλά ρεαλιστικά, τα θέματα που προβληματίζουν όλους τους γονείς, και μεταξύ άλλων αναφέρεται και στα έργα:
• «Κατασκευή ραμπών και WC για ΑΜΕΑ στα σχολεία», συμβατικού Π/Υ 500.000€ και με συμπληρωματική σύμβαση με υπέρβαση κατά 50% του αρχικού που εντάχθηκε τον Μάιο του 2020 (δηλαδή είχε από τότε χρηματοδότηση) και προσφάτως παρατάθηκε μέχρι τον Οκτώβριο του 2023. Δηλαδή, ένα έργο που οφείλαμε να το παραδώσουμε το ταχύτερο δυνατόν, το φτιάχουμε σε 3,5 έτη! Γιατί;
• «Συντήρηση σχολικών μονάδων & ανοιχτών αθλητικών χώρων Δήμου Ιωαννιτών», εντάχθηκε το καλοκαίρι του 2022 και τις προάλλες επιτεύχθει τελικά η κατακύρωση στους οριστικούς αναδόχους! Γιατί;
Είναι γεγονός ότι απαιτείται ένας «οδικός χάρτης» με καταγεγραμμένες όλες τις απαραίτητες παρεμβάσεις, έτσι ώστε μεθοδικά, και αναλόγως με τα κονδύλια που πρέπει να διατεθούν, να κλείνουν ένα-ένα τα θέματα τα οποία έχουν συσσωρευτεί.
Πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν.
Η στοιχειώδης συντήρηση των υποδομών είναι πλέον ανάγκη άμεσης προτεραιότητας. Και πριν προγραμματίσουμε νέες υποδομές, να συντηρήσουμε και να βελτιώσουμε τις υφιστάμενες.
Τέλος, ζητούμε να ενημερωθούμε, σήμερα, αν όλες οι σχολικές μονάδες του Δήμου μας έχουν νομιμοποιηθεί ως προς τις οικοδομικές τους άδειες και να σας ζητήσουμε κύριε Δήμαρχε να μην μείνετε μόνο στη δέσμευσή σας για τον έλεγχο των υποδομών στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων, αλλά να προχωρήσετε άμεσα σε θεσμική συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος / Τμήμα Ηπείρου, ώστε εντός του φετινού καλοκαιριού να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος, πλήρη καταγραφή και αποτύπωση και προτεραιοποίηση όλων των προβλημάτων στις σχολικές μονάδες, από συναδέλφους μηχανικούς.
Και ακόμη:
Αν χρειαστεί να γίνουν επείγουσες εργασίες να γίνουν αμέσως και με καθεστώς απ’ ευθείας αναθέσεως.
Είναι ειρωνικό να διατίθενται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για «συγκροτήσεις φακέλων» και «επικαιροποιήσεις μελετών», τη στιγμή που για εκατοντάδες ευρώ κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα παιδιών μας.”
Τέλος αναφορικά με το δίκτυο Φυσικού Αερίου και τα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας
“Με αφορμή τη συζήτηση περί της ανάπτυξης του δικτύου φυσικού αερίου στην πόλη μας, καταθέτουμε τα παρακάτω:
- Πριν από ένα χρόνο (στις 29.03.2022), μετά από εκτενή συζήτηση που είχα στα γραφεία της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου (Δ.Ε.Δ.Α. Α.Ε.) με τον πρόεδρό της κ. Βασίλη Κοτρώνη, ενημερώσαμε τους συμπολίτες μας με σχετικό δελτίο τύπου για το κατασκευαστικό αντικείμενο και τα οφέλη της ανάπτυξης του δικτύου φυσικού αερίου στον δήμο μας.
- Παράλληλα στο ίδιο δελτίο τύπου θέσαμε προ των ευθυνών τη διοίκηση του δήμου μας, καταδεικνύοντας χρονίζοντα ελαττώματα στη διαχείριση, καταγραφή και αποτύπωση έργων υπόγειων δικτύων.
- Το έργο είναι συνδεδεμένο με την μείωση του κόστους της ενεργειακής κατανάλωσης σε επίπεδο δήμου.
- Για το θέμα αυτό επισημαίνουμε για ακόμη μία φορά τα παρακάτω:
a. Τον Μάρτιο του 2019 έγινε η οριστική παραλαβή του Σχεδίου Δράσης για τη Βιώσιμη Ενέργεια (ΣΔΒΕ) του δήμου.
b. Τον Δεκέμβριο του 2019 συστάθηκε από τον Δήμαρχο, Ομάδα Εργασίας για την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του ΣΔΒΕ, με τον ίδιο ως πρόεδρο και με μέλη αντιδημάρχους και υπηρεσιακά στελέχη.
c. Τον Ιούλιο του 2020 ο Δήμαρχος ανέθεσε σε σύμβουλο την παρακολούθηση και επικαιροποίηση του ΣΔΒΕ.
d. Τον Μάιο του 2022 ο δήμαρχος ανέθεσε, με νέα ανάθεση, σε σύμβουλο το ίδιο φυσικό αντικείμενο με αυτό της προηγούμενης ανάθεσης και με την προσθήκη της υποχρέωσης για την απογραφή παρακολούθησης εκπομπών και υποβολής πλήρους αναφοράς δράσεων. Η απογραφή αυτή αφορά στην καταγραφή όλων των κτιρίων (δημοτικά, σχολεία, κλπ), όλου του δημοτικού φωτισμού οδών και κοινοχρήστων χώρων, δικτύων ύδρευσης-αποχέτευσης & άρδευσης, δημοτικών οχημάτων του Δήμου με τους αντίστοιχους αριθμούς παροχής και με την καταναλισκόμενη ενέργεια σε κάθε ένα από αυτά.
e. Στις 03-10-2022 πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη που έλαβε χώρα στο δημαρχείο με αντικείμενο την ενεργειακή κρίση, στην οποία παραβρέθηκα και εγώ με την ιδιότητα του παρατηρητή. Ανέμενα να ακούσω συγκεκριμένες και μετρήσιμων αποτελεσμάτων και μεγεθών προτάσεις αντιμετώπισης του υπαρκτού αυτού προβλήματος. Δηλαδή, με ποιόν άμεσα εφαρμόσιμο τρόπο μία συγκεκριμένη εγκατάσταση που καταναλώνει σήμερα «Α» kWh, είναι δυνατόν να μεταβληθεί η λειτουργία της ή η τεχνολογία κατασκευής της, ώστε να μειωθεί κατά 10% ή περισσότερο η καταναλισκόμενη ενέργεια. Ή ότι δεν μπορεί να μειωθεί καθόλου. Δεν αποτυπώθηκε τίποτε από αυτά.
f. Στις 22.03.2023, ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου, (στον οποίο ειρήσθω εν παρόδω και από το βήμα αυτό εύχομαι να είναι «σιδεροκέφαλος» και η θητεία του να είναι παραγωγική), ανέθεσε τη μελέτη «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ (ΣΕΑΚ) ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ», με αντικείμενο:
i. Βασική απογραφή, με έτος βάσης το 2019, των ενεργειακών καταναλώσεων και των εκπομπών για τα κτίρια, τις κοινωφελείς εγκαταστάσεις, καθώς και τις δημοτικές εγκαταστάσεις ύδρευσης, αποχέτευσης, άρδευσης και τα δημοτικά οχήματα, και
ii. Καθορισμός των στόχων μείωσης καθαρών εκπομπών -Σχέδιο δράσης για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων -Προκαταρκτικός προϋπολογισμός δράσεων -Χρονοδιάγραμμα δράσεων, και
g. Την ίδια μέρα ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου, ανέθεσε τη μελέτη «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΙΩΣΗΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (ΔηΣΜΕ) ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ», με αντικείμενο πανομοιότυπο με αυτό της προηγούμενης ανάθεσης!
Τι προκύπτει εξ όλων αυτών;
Παρόλο που έχουν γίνει όλες αυτές οι αναθέσεις, δεν γνωρίζουμε ακόμη και σήμερα από το σύνολο των μετρητών ενεργειακής κατανάλωσης του Δήμου -που είναι 1.100 περίπου-, ποιος είναι συνδεδεμένος με τί! Δηλαδή, αν πρόκειται για καταναλώσεις φωτισμού, κλιματισμού, αντλιοστασίων, κλπ.
Επομένως, και στο έργο της ενεργειακής αναβάθμισης φωτισμού οδών και πλατειών, της εργολαβίας των LED, χρησιμοποιήσατε για τους υπολογισμούς ολόκληρο το ποσό των 2εκατ.€ που πληρώνει συνολικά ο δήμος κατ’ έτος για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μη γνωρίζοντας εάν αυτό αναφέρεται μόνο στις οδούς και τις πλατείες (Φ.Ο.Π.).
Προτείνουμε:
- Ανάρτηση αμέσως στην ιστοσελίδα του δήμου, ικανοποιητικής και ευδιάκριτης ανάλυσης του ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης του, υπό κατασκευή, δικτύου φυσικού αερίου στον Δήμο, ώστε να μπορεί κάθε δημότης να αντιληφθεί αν περνάει ή όχι το δίκτυο, εφαπτομενικά της ιδιοκτησίας του.
- Ανάρτηση αμέσως όλων των κτιρίων διαχείρισης του δήμου που επωφελούνται της διέλευσης του, υπό κατασκευή, δικτύου φυσικού αερίου και υποβολή φακέλου και αίτησης σύνδεσης με την παροχή φυσικού αερίου. Αφού πριν προηγηθεί:
a. χρηματοοικονομική εκτίμηση κόστους – ωφέλους
b. και θετική οικονομική εκτίμηση της αναδιάρθρωσης (αλλαγής) της παροχής καυσίμου.
Όλα τα άλλα αποτελούν χάσιμο χρόνου και επικοινωνιακή διαχείριση. Από όλους. Συμπεριλαμβανομένων και των οψίμως κινητοποιημένων σχετικά.”