Με αφορμή το στοχευμένο editorial του ypodomes.com και με τίτλο «Πως η νέα σιδηροδρομική μανία της Ευρώπης μπορεί να στείλει το τρένο σε Ήπειρο και Πελοπόννησο» επανερχόμαστε σήμερα όπως πράξαμε έγκαιρα στις 20/11/2018 για να καταδείξουμε την ανάγκη διεκδίκησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.
Θεωρούσαμε και κατά την προεκλογική περίοδο αλλά και σήμερα, φυσιολογική την γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα η οποία όπως αναφέρεται και στο έγκυρο ypodomes.com «είναι η μεγάλη ευκαιρία να ωριμάσει η ιδέα να δούμε το τρένο να επεκτείνεται από την Καλαμπάκα μέχρι α) τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα προς δυσμάς και β) μέχρι την Κοζάνη στα βόρεια. Αυτές οι δύο συνδέσεις, μαζί με την ήδη σχεδιαζόμενη δημοπράτηση της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και την αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο μπορεί να συντελέσει στην πραγματοποίηση του οραματικού σχεδίου υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Προφανώς τα οφέλη για την Ήπειρο θα είναι πολλαπλά αφού ακόμη και σήμερα κάποιοι που δήθεν οραματίζονται την ανάπτυξη δεν αντιλαμβάνονται ότι μη πιέζοντας και μη διεκδικώντας τέτοιου είδους έργα, αποκόπτουν τις προσπάθειες των επιχειρηματιών οι οποίοι προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους και στερούνται την ευκαιρία πραγματικής αναπτυξιακής πορείας.
Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου και της τελευταίας ευκαιρίας στους αρμόδιους, ότι η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου κρίνεται απαραίτητη υποδομή για την ανάπτυξη της περιοχής, για την εξασφάλιση γρήγορων και οικονομικών μεταφορών και για την σύνδεσή της με την Ευρώπη.
Ας μη μείνουμε μακριά για μια ακόμη φορά από τις εξελίξεις που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και ας γίνουμε πραγματικά και επί της ουσίας διεκδικητικοί, ας γίνουμε χρήσιμοι για το αύριο της Ηπείρου και ας μη μένουμε μακριά από ειδικές συναντήσεις και συζητήσεις όπως έγινε με το «Thessalonikisummit 2018».