Τι κάνουμε άμεσα σε περίπτωση που η κοινωνία της Ηπείρου μας επιλέξει ως νέα Περιφερειακή Αρχή:
1) Σύνδεση Αεροδρομίου Ιωαννίνων με τουλάχιστον 10 προορισμούς εξωτερικού
2) Δημιουργία Οργανισμού Εικόνας Ηπείρου, o οποίος διαφυλάσσει, προωθεί, προβάλει και βελτιώνει την εικόνα, το σήμα (brand) της Ηπείρου και όποια οικονομική δραστηριότητα περικλείει αυτό.
Στα πλαίσια των συναντήσεών με φορείς και οργανισμούς της περιοχής, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ μελών του Περιφερειακού Συνδυασμού μας (ΦΩΣ) με την Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων (Ε.Ξ.Ι.), την οποία και ευχαριστούμε.
Ζητήσαμε από την Ε.Ξ.Ι. και μας αναλύθηκε με τον καλύτερο τρόπο, να μας αναφερθούν στα κυριότερα προβλήματα του κλάδου, τις εμπειρίες τους και τη συνεργασία τους με τους εμπλεκόμενους στη λειτουργία τους φορείς, τις προτάσεις τους και τι θα ήθελαν να δούνε από μία νέα Περιφερειακή Αρχή.
Από τη μεριά μας, παρουσιάσαμε την προσέγγισή μας για τον τουρισμό στην Ήπειρο, τις προοπτικές που διαβλέπουμε, τις συγκεκριμένες μας προτάσεις, ενώ συζητήσαμε τις μη ορθές πρακτικές που εμείς διακρίνουμε.
Αναλυτικότερα, η προσέγγισή μας την οποία και παρουσιάσαμε:
- Η Φιλοξενία αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας της Ηπείρου
- Η προσβασιμότητα είναι το απόλυτο κλειδί ανάπτυξης
- Η υφιστάμενη κατάσταση δεν ξεπερνά το 10% των δυνατοτήτων της περιοχής
- Η ολιστική προσέγγιση της Ηπείρου ως ενιαία οντότητα επιφέρει το μέγιστο αποτέλεσμα
Οι προτάσεις που καταγράψαμε από την Ε.Ξ.Ι. αφορούν:
- Τη σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού – Destination Management Organization (D.M.O.) ανά Περιφερειακή Ενότητα, ενός ενιαίου φορέα τουριστικής προβολής
- Την βελτίωση των υποδομών (όπως Αεροδρόμιο, Ιωάννινα-Κακαβιά)
- Την ύπαρξη στρατηγικού σχεδιασμού για το τουριστικό προϊόν του Νομού Ιωαννίνων
- Την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου
- Τη διασύνδεση των τοπικών προϊόντων με τις επιχειρήσεις φιλοξενίας
- Την ανάπτυξη της κουλτούρας ανακύκλωσης
- Την δημιουργία «καλεντάρι» εκδηλώσεων
Στις αδόκιμες πρακτικές που εμείς διαπιστώνουμε και συζητήσαμε μαζί τους είναι:
- Έργα τεράστιου κόστους και αμφίβολης απόδοσης, όπως η Διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων της Ηπείρου αξίας €37 εκατομμυρίων (!!!)
- Μη ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου
- Έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, αναρχία δράσεων, απουσία συμμετοχής όλων των μετόχων στη λήψη αποφάσεων, απουσία απολογισμού και μετρήσιμων αποτελεσμάτων
- Αδυναμία αντίληψης των σύγχρονων δεδομένων λειτουργίας και διοίκησης
- Αδυναμία αξιοποίησης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων
Ειπώθηκε εκ μέρους μας πως:
- Αποτελεί σημαία του προγράμματός μας και εφόσον είμαστε η νέα Περιφερειακή αρχή, το πρώτο που υλοποιούμε είναι η άμεση σύνδεση του Αεροδρομίου των Ιωαννίνων, με τουλάχιστον 10 προορισμούς του εξωτερικού, ενέργεια που εκτιμούμε πως θα αυξήσει κατακόρυφα όλους τους δείκτες οικονομίας της Ηπείρου.
- Συμφωνούμε απόλυτα στη σύσταση DMO, ωστόσο στο πρόγραμμά μας και υπόσχεσή μας για την επόμενη ημέρα είναι η άμεση λειτουργία Regional Marketing Organization (Οργανισμού Εικόνας Ηπείρου), με εξειδικευμένα στελέχη και ο οποίος διαφυλάσσει, προωθεί, προβάλει και βελτιώνει την εικόνα, το σήμα (brand) της Ηπείρου και όποια οικονομική δραστηριότητα περικλείει αυτό, με τον DMO να αποτελεί έναν από τους βραχίονές του.