Καταψηφίσαμε στην Οικονομική Επιτροπή Περιφέρειας Ηπείρου, της 9ης Φεβρουαρίου, την έγκριση του (υπο)έργου: «Παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την άμεση αξιολόγηση τμήματος Φιλιππιάδας – Λούρου με σημερινές συνθήκες», προϋπολογισμού: 74.400,00 € και ως προς την σκοπιμότητα και ως προς την επιλεγείσα διαδικασία, αυτή της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, σε εφαρμογή του άρθρου 32, παρ. 2γ του ν. 4412/2016, λόγω κατεπείγουσας ανάγκης.
Σύμφωνα με την εισήγηση η Περιφερειακή Αρχή αναζητεί τεχνική βοήθεια από Τεχνικό Σύμβουλο «προκειμένου να αξιολογηθούν όλες οι πιθανές χαράξεις (νέες) που αφορούν στο τμήμα από Φιλιππιάδα έως τον οικισμό του Λούρου συμπεριλαμβανομένου την Παράκαμψη Φιλιππιάδας, ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση (τεχνικοοικονομική) λαμβάνοντας υπόψη τους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους με πρόβλεψη 30ετίας».
Καμιά έκπληξη για τους γνωρίζοντες και εμάς που παρακολουθούμε από κοντά τα τεκταινόμενα στο Διοικητήριο της Περιφέρειας. Με αυτή την απόφαση η περιφερειακή αρχή επιχειρεί να ανατρέψει τον σχεδιασμό χρόνων αναφορικά με την οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό στον Α/Κ Φιλιππιάδας και να βγάλει άχρηστη την υπερδεκαετή μελετητική δουλειά του Υπουργείου Υποδομών, που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και τελικής ωρίμανσης του έργου κατασκευής κλειστού τετράιχνου αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Φαίνεται όμως ότι αυτή η εξέλιξη δεν είναι στα σχέδια του Περιφερειάρχη Ηπείρου και δυστυχώς τον ακολουθεί και η κυβέρνηση σε ακόμα μια καταστροφική για την περιφέρεια μας πολιτική επιλογή, κατά το πρότυπο της ακύρωσης του βορείου τμήματος της Ιόνιας οδού, τμ. Γιάννενα – Κακαβιά που από τετράιχνος υποβιβάζεται σε τρίιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας!
Ομολογούν, ο κ. Αλ. Καχριμάνης και οι επιτελείς του, ότι επιχειρούν να ξαναμελετήσουν το ήδη μελετημένο έργο της οδικής σύνδεσης “ΠΡΕΒΕΖΑ – ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ”, επικαλούμενοι «σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους», όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι ο λόγος αυτός δεν υφίσταται, καθόσον ο ετήσιος κυκλοφοριακός φόρτος διαπιστωμένα αυξάνεται γεωμετρικά στο εν λόγω εθνικό οδικό δίκτυο, προς και από την Πρέβεζα. Ειδικά τους μήνες Μάιο μέχρι Οκτώβριο, αυτός, παρουσιάζει μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο από τον βασικό α/δ της Ιόνιας οδού! Προσανατολίζονται στην μελετητική ωρίμανση ενός νέου και μικρότερου έργου με νέα χάραξη και με γεωμετρικά χαρακτηριστικά μάλλον αναβαθμισμένης εθνικής οδού (π.χ. τρίιχνη χάραξη), απαξιώνοντας την μελετητική προετοιμασία που έχει γίνει μέχρι σήμερα και αδιαφορώντας για το κόστος αυτών των υπηρεσιών.
Στην πραγματικότητα η Περιφέρεια Ηπείρου εγκαταλείπει την ωρίμανση και κατασκευή του α/δ που μελετήθηκε για να συνδέσει την πόλη της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και με τετράιχνη όδευση στο σύνολό της, σχεδιάζουν την ματαίωση της παράκαμψης της Φιλιππιάδος και ετοιμάζουν τμηματική νέα χάραξη.
Καταγγέλλουμε αυτή την πολιτική επιλογή και πρακτική της περιφερειακής αρχής. Υποστηρίζουμε την ολοκλήρωση των μελετών του αυτοκινητόδρομου ως έχει, την ωρίμανση του από το Υπουργείο Υποδομών και την αναζήτηση χρηματοδότησης της κατασκευής του.