Συγκλονισμένη παρακολουθεί ολόκληρη η Ελλάδα την ασύλληπτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι και να τραυματιστούν εκατοντάδες. Πρόκειται για το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στη χώρα μας και ένα από τα χειρότερα στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη, σε μια εποχή μάλιστα που η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έκανε τους πάντες να το θεωρούν αδιανόητο. Το δεύτερο σε απώλειες ανθρώπινων ζωών είχε συμβεί το 1972, όταν είχαν σκοτωθεί 19 άνθρωποι κατά τη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων έξω από τη Λάρισα.
Πρόκειται για μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για ένα προμελετημένο έγκλημα.
Των κυβερνήσεων που ξεπούλησαν, απέλυσαν, διέλυσαν και το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να μετατρέψουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την «πιο ζημιογόνα σιδηροδρομική εταιρεία της Ευρώπης» σε «κερδοφόρα», αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες. Προτάσσοντας τους ισολογισμούς απέναντι στις ανθρώπινες ζωές, τα κέρδη απέναντι στην ασφάλεια, την εκχώρησαν στα χέρια του κεφαλαίου, που εκμεταλλεύτηκε ένα δημόσιο αγαθό – τις μεταφορές – χωρίς όρους και όρια. Η ευθύνη τους είναι αυταπόδεικτη.
https://epirusgate.gr/wp-content/uploads/2023/03/ΤΕΜΠΗ-ΝΕΚΡΟΙ.jpeg image Συνεχίζονται ακόμη οι έρευνες από τα σωστικά συνεργεία για τον εντοπισμό αγνοουμένων. Οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια έχουν φτάσει τους 43. Σε εξέλιξη είναι η ταυτοποίηση των σορών από τους συγγενείς τους, στο Γενικό Νοσοκομείο με τη διαδικασία της λήψης DNA.
Προς το παρόν έχει προσαχθεί στον ανακριτή ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας. Παραιτήθηκε ο υπουργός Κ. Καραμανλής, τον οποίο αντικαθιστά ο Γ. Γεραπετρίτης, από τον οποίο ο πρωθυπουργός ζήτησε “να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος” (!!!). Παραιτήθηκαν και οι πρόεδροι του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Τριήμερο εθνικό πένθος (1-3 Μαρτίου 2023), με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων, κήρυξε χθες ο πρωθυπουργός. Φτάνει;
Κανένα δρομολόγιο της Hellenic Train δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα Πέμπτη 2 Μαρτίου, λόγω της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ), η οποία πήρε την απόφαση μαζί με τις διοικήσεις των πρωτοβαθμίων σωματείων που λειτουργούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, σε έκτακτη συνεδρίασή τους. Ενώ χθες έγιναν μεγάλες συγκεντρώσεις διαδηλωτών μπροστά από τα γραφεία της Hellenic Train στη λεωφόρο Συγγρού και τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και το Βόλο. Στην Αθήνα, οι διαδηλωτές, συγκρούστηκαν με τους αστυνομικές δυνάμεις που προχώρησαν σε ρίψη χημικών. Σήμερα σωματεία και συλλογικότητες καλούν σε νέες συγκεντρώσεις-πορείες σε όλη τη χώρα.
Η εταιρεία πωλήθηκε το 2017 έναντι πινακίου φακής (45 εκατ. ευρώ), στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group, παρότι η αξία της υπολογίζονταν στα 300 εκ. ευρώ, ενώ επιδοτείται με 50 εκ. ευρώ τον χρόνο απ’ το ελληνικό δημόσιο! Την απόφαση έλαβε η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ενώ η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ ήταν βασικός στόχος της ΕΕ και του ΔΝΤ και «μνημονιακή υποχρέωση» από το 2010. Τη στήριξαν χωρίς «αστερίσκους» και οι άλλες «υπεύθυνες δυνάμεις», η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, οι οποίες είχαν φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να «σπάσουν» την πάλαι ποτέ κραταιά εταιρεία σε μικρότερες (ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, κ.ο.κ.), προκειμένου να μπορούν να ξεπουληθούν ευκολότερα. Η σημερινή κυβέρνηση, συνέχισε να επιδοτεί τους νέους ιδιοκτήτες με δεκάδες εκατομμύρια ετησίως, προκειμένου να παραμείνουν κερδοφόροι, αδιαφορώντας για τις συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους σχετικά με την δραματική έλλειψη προσωπικού και μέτρων ασφαλείας. παρότι η αξία της υπολογίζονταν στα 300 εκ. ευρώ, ενώ επιδοτείται με 50 εκ. ευρώ τον χρόνο απ’ το ελληνικό δημόσιο!
Τα αποτελέσματα των παραπάνω πολιτικών τα βλέπουμε σήμερα με τον πιο τραγικό τρόπο. Τι κι αν το παράδειγμα της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων στη Βρετανία είχε ανάλογα τραγικά αποτελέσματα, τόσο στην ποιότητα των υπηρεσιών όσο και στην ασφάλεια των μεταφορών.
Μάλιστα, ο Μητσοτάκης σχεδίαζε να επισκεφθεί σήμερα το κέντρο ηλεκτρονικής σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη!!!
Οι δραματικές και αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις των εργαζομένων για επικίνδυνες ελλείψεις σε προσωπικό και βασικές υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου έγιναν δεκτές με αδιαφορία και λοιδορηθήκαν. Αντ’ αυτών, οι αρμόδιοι συνέχιζαν τις απολύσεις και τις περικοπές προσωπικού, με στόχο την ολοκλήρωση της «εξυγίανσης». Ενώ η κυβέρνηση πανηγύριζε για τις επικίνδυνες αμαξοστοιχίες-βέλος, που δήθεν μπορούν να καλύψουν σε χρόνο-ρεκόρ την απόσταση ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάνοντας την Ελλάδα… Ιαπωνία.
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, από ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual, σ’ όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν στα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων ή ενός χιλιομέτρου… Δεν λειτουργεί, είναι κενό. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Σε μια χώρα όπου παντού υπάρχουν κάμερες και όλα παρακολουθούνται, οι μηχανοδηγοί των τρένων οδηγούν στα «τυφλά». Σε μια χώρα που δίνονται δισεκατομμύρια για Ραφάλ και φρεγάτες, ενώ προσλαμβάνονται αθρόα αστυνομικοί, οι μεταφορές ιδιωτικοποιούνται και μένουν γυμνές, αντί να προστατεύονται και να ενισχύονται ως δημόσιο αγαθό.
Δε φτάνει να εκφράσουμε τη βαθιά οδύνη μας για τις χαμένες ζωές. Να σταθούμε στο πλευρό των οικογενειών των συνανθρώπων μας που έχασαν άδικα τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν. Οφείλουμε να δεσμευτούμε ότι θα συμβάλουμε με όλες τις δυνάμεις μας για την εργατική-λαϊκή αλληλεγγύη, την αποκάλυψη της αλήθειας και την τιμωρία των υπευθύνων, που έχουν ονοματεπώνυμο.
Όλοι/ες στην πορεία Πέμπτη 2/3 στις 6:00 μ.μ. στην Περιφέρεια
Οφείλουμε να απαιτήσουμε:
• Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση, ενιαιοποίηση και λειτουργία υπό εργατικό έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου.
• Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για έμπειρο και ξεκούραστο προσωπικό.
• Δημόσιες επενδύσεις και σωστή συντήρηση στα συστήματα ασφαλείας.
• Έξω η επιχειρηματική λογική του κέρδους από τις δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Πληρώνονται από τους φόρους μας. Υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον λαό. Δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλες και όλους.
• Να πληρώσουν οι ένοχοι: Οι κυβερνήσεις που διέλυσαν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας. Το ιταλικό μονοπώλιο-ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι ιδιωτικοποιήσεις, οι “μνημονιακές υποχρεώσεις” και οι κυβερνήσεις που τις υπηρετούν σκοτώνουν! Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους.
Μόνο ο λαός σώζει τον λαό! Τώρα είναι η ώρα, με απεργίες και διαδηλώσεις, να πάρουμε πίσω όλες τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες. Να ανατρέψουμε αυτό το σάπιο σύστημα.
ΑΥΤΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ, ΕΜΕΙΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ.
Στηρίζουμε το διήμερο εθελοντικής Αιμοδοσίας που οργανώνεται τη Δευτέρα 6 Μαρτίου (9.00 π.μ. έως 2.00 μ.μ.) και την Τρίτη 7 Μαρτίου (9.00 π.μ. έως 1.00 μ.μ.), στην ισόγεια αίθουσα του Δημαρχείου Ιωαννίνων.
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
&
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ