Παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο μετά τις 12 το πρωί της Παρασκευής, η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, τμήμα 17 χιλιομέτρων του δρόμου που συνδέει Άκτιο και Αμβρακία.
Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, 19 μήνες μετά την έναρξη του πολύπαθου έργου, τα πρώτα 17 χιλιόμετρα δόθηκαν στη χρήση των οδηγών, 5 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση της εταιρείας, κάτι που δε συνηθίζεται καθόλου στη χώρα μας.
Την τελετή παράδοσης του δρόμου άνοιξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας Ευάγγελος Μυτιληναίος και ακολούθησε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Νεκτάριος Φαρμάκης. Ο κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε το συγκεριμένο έργο τονίζοντας πως το έργο αυτό καταδεικνύει το υψηλό επίπεδο της εταιρείας και της προσφοράς του στην ελληνική κοινωνία.
Για τις νέες προοπτικές που ανοίγει ο δρόμος αυτός μίλησε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας.
Ο Υπουργός και ο Υφυπουργός
Ο Υφυπουργός Γιάννης Καραγιάννης αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά του έργου που παραδόθηκε σήμερα: παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας, αναβαθμίζει τα επίπεδα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αφού συνδέεται με την Ιονία Οδό και συντομεύει το χρόνο μετακίνησης κατά 20-25 λεπτά. Ο κ. καραγιάννης ανέφερε πως στο συγκεκριμένο επαρχιακό δρόμο συνέβαιναν στο παρελθόν περίπου 150 τροχαία ατυχήματα με μέσο όρο 20 τραυματίες και 3 νεκρούς. Πέρα επομένως από τις θέσεις εργασίας, δίνεται μια απάντηση στην οδική ασφάλεια. “Οι πολίτες νοιώθουν ότι κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται και κάνει ό,τι πρέπει για να τους βοηθήσει” ανέφερε ο κ. Καραγιάννης και στη συνέχεια αναφέρθηκε στα έργα υποδομών που εκτελούνται ή μελετώνται στη Δυτική Ελλάδα και στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ανακάλεσε στη μνήμη του τις προγραμματικές δηλώσεις της παρούσας κυβέρνησης πριν από ακριβώς τρία χρόνια, στις 22 Ιουλίου του 2019. Όταν ο ίδιος είχε μιλήσει για τρία εμβληματικά αλλά φοβερά προβληματικά έργα: το δρόμο Πατρών – Πύργου, τον ΒΟΑΚ και το δρόμο Άκτιο – Αμβρακία. “Όλοι αναρωτιούνταν όχι για το πότε θα ολοκληρωθούν αλλά για το αν ποτέ θα γινόντουσαν τα έργα αυτά” είπε ο Υπουργός για να καταλήξει πως και τα τρία έργα έχουν παρόν: στην Πατρών Πύργου δουλεύουν 3 εργοτάξια, ο ΒΟΑΚ από έχει προσωρινούς αναδόχους και το Άκτιο – Αμβρακία μετά από απίστευτη ταλαιπωρία, παραδίδεται στο μεγαλύτερο μέρος του και μάλιστα 5 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση. Στο σημείο αυτό τόνισε τις ευθύνες και τις ολιγωρίες των προηγούμενων κυβερνήσεων. Το έργο ξεκίνησε το 2010 με προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ, αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα και από τις 4 εργολαβίες είχε προχωρήσει μόνο η μία, για να φτάσουμε στο 2017 όταν η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έκανε ένα νέο διαγωνισμό με προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, μεγαλύτερο δηλαδή από τον αρχικό προϋπολογισμό, αν και το έργο αφορούσε τα τρία από τα τέσσερα τμήματα. Και αυτές οι προσπάθειες έπεσαν στο κενό, ο διαγωνισμός μετά από τεράστιες εμπλοκές και λίγους μήνες πριν φύγει η κυβέρνηση Τσίπρα αναγκάστηκε να ανακαλέσει αυτή την κατάσταση. Για να ξεκινήσει η προσπάθεια από την αρχή το 2019 ώστε να λυθεί ο γρίφος. Θα είχαν χαθεί κονδύλια της ΕΕ καθώς είχε χρηματοδοτηθεί το έργο σε 2 προγραμματικές περιόδους και η χώρα κινδύνευσε με πρόστιμα και δημοσιονομικές διορθώσεις, ωστόσο το έργο γίνεται σήμερα πραγματικότητα.
“Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ξέρει να κλείνει εκκρεμότητες και να πηγαίνει τη χώρα μπροστά” τόνισε ο κ. Καραμανλής και έκανε λόγο για ένα πρόγραμμα έργων 13 δισ. ευρώ που έχει στο επίκεντρο την ελληνική περιφέρεια, έργα τα οποία αλλάζουν την Ελλάδα και την κάνουν πιο δυνατή, πιο σύγχρονη, πιο ανταγωνιστική.
Ο Κ. Μητσοτάκης
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ξεκινώντας το σύντομο χαιρετισμό του πως οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική με τους πολίτες έχουν να κάνουν με τη συνέπεια. Η κυβέρνηση κληρονόμησε εκκρεμότητες σε έργα τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της ελληνικής και ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας αλλά πλέον έχουμε μετακινηθεί από μακέτες σε έργα που κάνουνε εύκολη τη ζωή πολιτών, σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Με το συγκεκριμένο έργο για το οποίο εξέφρασε την ευχή να ολοκληρωθεί στο σύνολό του εντός του 2023 και να παραδοθεί νωρίτερα από ό,τι έχει προγραμματιστεί, συνδέονται τρεις Περιφέρειες και θα δώσει νέα πνοή. Εκτός από τα οικονομικά οφέλη, ο Πρωθυπουργός τόνισε τη διάσταση της οδικής ασφάλειας καθώς τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και όχι στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους. Έτσι ο δρόμος αυτός θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα.
Μιλώντας για το δρόμο Πάτρα – Πύργος ο Πρωθυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά πως ήταν “ένα έργο κολλημένο που είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης”και έγινε μεγάλη προσπάθεια για να προχωρήσει. Θα είναι όταν θα έχει ολοκληρωθεί, το σημαντικότερο έργο στη Βόρεια Πελοπόννησο.
Εξέφρασε τις ευχαριστίες του σε όλους όσους εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου, στελέχη του Υπουργείου και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. “Θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας, το αποτύπωμα των έργων σε όλη την Ελλάδα είναι εμφανές” κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης λίγο πριν παραδοθεί και επίσημα το έργο στην κυκλοφορία.