Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται και πάλι οι εργασίες στον μεγάλο δακτύλιο της πόλης των Ιωαννίνων. Για την επανεκκίνηση προηγήθηκε η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης που αφορά στην μετακίνηση των δικτύων της ΔΕΥΑΙ (ύδρευση και αποχέτευση) καθώς επίσης και την κατασκευή νέου αποχετευτικού δικτύου για την σύνδεση παρόδιων κατοικιών, κάτι που δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική μελέτη του έργου.
Επίσης συμπληρώθηκε ένα υποέργο που αφορά σε αρχαιολογική έρευνα μετά τον εντοπισμό καταλοίπων κατά την εκτέλεση των εργασιών.
Το έργο επισκέφθηκαν σήμερα ο Δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου, ο αντιδήμαρχος έργων Γιώργος Αρλέτος και κλιμάκιο της Τεχνικής Υπηρεσίας.
Ο Δήμαρχος σε δηλώσεις που έκανε τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στο λεκανοπέδιο.
«Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο ήπιας κυκλοφορίας που θα ανακουφίσει όλη την περιοχή και κυρίως θα αποσυμφορήσει την παλιά εθνική οδό, την οδό Ιωαννίνων στην Ανατολή και Εθνικής Αντιστάσεως προς τον Κατσικά. Είναι ένα έργο που σχεδιάστηκε το 2017, προβλέπει επτά κυκλικούς κόμβους και παράπλευρο δίκτυο για να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Βρήκαμε προβλήματα στον σχεδιασμό του τα οποία αντιμετωπίζουμε. Επίσης με την κατασκευή του αναδεικνύονται και προβλήματα με τους παρόδιους, τα οποία ήδη από την Τεχνική Υπηρεσία εξετάζονται με σκοπό να δοθούν οι καλύτερες λύσεις. Είναι βέβαιο ότι με την ολοκλήρωσή του όλη η πόλη θα απολαύσει έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα», υπογράμμισε στις δηλώσεις του ο Δήμαρχος.
Ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε ότι τα προβλήματα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόδιων έπρεπε να είχαν αντιμετωπιστεί στο στάδιο της μελέτης του έργου. Σήμερα καταβάλλεται η μέγιστη προσπάθεια για την αντιμετώπισή τους με βασικές όμως προυποθέσεις την οδική ασφάλεια και της μη διακινδύνευσης της ένταξης και χρηματοδότησης του έργου.
«Στο πλαίσιο αυτό και με αυτές τις προυποθέσεις θα κάνουμε την μέγιστη προσπάθεια για να δώσουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις» τόνισε ο Δήμαρχος συμπληρώνοντας ότι ο στόχος είναι η ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Η ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου της πόλης είναι ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος» με προυπολογισμό 24,7 εκατομμύρια ευρώ.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά το οδικό δίκτυο το οποίο ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στην συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό στάδιο με την οδό Ιωαννίνων του Δημοτικού διαμερίσματος Ανατολής. Το συνολικό μήκος ανέρχεται σε 4.360,00m περίπου.
Το έργο περιλαμβάνει την δημιουργία 7 σύγχρονων ισόπεδων κυκλικών κόμβων (roundabouts), καθώς και παράπλευρων και κάθετων οδών, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.
Επίσης σε τμήμα του έργου θα κατασκευαστεί διαδρομή αναψυχής με πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο που θα συνδέσει την περιοχή με το παραλίμνιο μέτωπο και τον υφιστάμενο πεζόδρομο- ποδηλατόδρομο.
Η συγκεκριμένη οδική αρτηρία διακρίνεται σε τρία τμήματα:
ΤΜΗΜΑ 1: Από την οδό Βογιάνου έως το πέρας της Λεωφόρου Ειρήνης, διέρχεται στις παρυφές των ΡΣ Βοτανικού Βρυσουλας και Ανατολής. Το μήκος του είναι περίπου 2,6 χλμ
ΤΜΗΜΑ 2: Από την Λεωφόρο Ειρήνης έως την οδό Αγίας Σοφίας, διέρχεται μεταξύ των ΡΣ Κατσικάς και Ανατολής. Το μήκος του είναι περίπου 0,8 χλμ
ΤΜΗΜΑ 3: Εκτός σχεδίου περιοχή, στις παρυφές του Ρ.Σ. Ανατολής. Το μήκος του είναι περίπου 1,0 χλμ.