Τα βασικά σημεία της τοποθέτηση της Προέδρου του Συλλόγου Εργαζόμενων ΟΤΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων αναφέρουν:
Η έγκαιρη και αποφασιστική παρέμβαση του Συλλόγου ενάντια στην ψήφιση του ΟΕΥ του Δήμου Ιωαννιτών είχε σαν αποτέλεσμα την καταψήφισή του στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Παρασκευής.
• Παρά το γεγονός ότι η αλληλογραφία με τις υπηρεσίες του Δήμου έγινε από το 2020 και σε πολλές περιπτώσεις επικαιροποιήθηκε το 2022, εντούτοις μόλις την μέρα της συνεδρίασης, η Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων «ανάκαλυψε» άλλες 200 περίπου οργανικές θέσεις στον ΟΕΥ.
Αυτό οφείλεται στις πιέσεις που άσκησε το σωματείο προς κάθε κατεύθυνση και, στο γεγονός ότι σήμανε γενικό συναγερμό στην πόλη και κυρίως στην αλληλεγγύη που έδειξαν άλλα σωματεία όπως των καθηγητών, των δασκάλων, των μηχανικών, η Ενωση Γονέων και φυσικά το Εργατικό Κέντρο.
• Αυτές οι 200 επιπλέον θέσεις είναι μια αναδίπλωση – που καλώς γίνεται- αλλά και πάλι δεν είναι αρκετή γιατί στον Οργανισμό παραμένουν 136 θέσεις αορίστου χρόνου και 59 προσωπαγείς θέσεις δημοσίου δικαίου που καταργούνται με τη συνταξιοδότηση των συναδέλφων.
Στην Τροποποίηση, υπάρχει η δυνατότητα και κατά την άποψή μας, οφείλει η Δημοτική αρχή να τις μετατρέψει σε οργανικές.
• Οι αναφορές του συλλόγου για τις μειώσεις των οργανικών θέσεων αφορούν το Δήμο όπως έγινε το 2011 μαζί με τις θέσεις που προστέθηκαν για το ΒσΣ και την 3Κ . Η τροποποίηση του ΟΕΥ που επιχειρείται μας δίνει 300 θέσεις λιγότερες !
Σε αυτό το διάστημα των 12 χρόνων
Εχει αυξηθεί ο τουρισμός και ταυτόχρονα οι ανάγκες σε καθαριότητας της πόλης.
Ο πληθυσμός της πόλης έχει αυξηθεί σύμφωνα με τα στοιχεία της απογραφής, ενώ δημιουργήθηκαν και νέα τμήματα του Πανεπιστημίου , που ενώ οι φοιτητές ζουν στην πόλη δεν απογράφονται εδώ.
Τέλος προστέθηκαν νέες αρμοδιότητες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τις αρμοδιότητες που έχουν προστεθεί στα ΚΕΠ, τους πρόσφυγες, τα προνοιακά ΤΕΒΑ πχ.
Επιπλέον άμεσα δημιουργείται η γραμμή αποκομιδής βιοαποβλήτων που το πράσινο σημείο, τη γωνιά ανακύκλωσης που απαιτούν επιπλέον προσωπικό
Με αυτό το μειωμένο προσωπικό η Δημοτική Αρχή θέλει να αναλάβει και επιπλέον ααρμοδιότητες όπως οι δράσεις ενάντια στην κλιματική αλλαγή (με τη συμμετοχή στις 100 ενεργειακά ουδέτερες πόλεις), η ψηφιακή μετάβαση με τα αντίστοιχα τμήματα και ακόμα χειρότερα η εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών της πόλης με το αντίστοιχο Τμήμα.
Άρα και με τη νέα προσθήκη, ο Δήμος θα είναι ΠΙΣΩ από τις σύγχρονες ανάγκες.
• Η δαπάνη μισθοδοσίας το 2011 είναι 24,2 εκατομμύρια ενώ τώρα με τις θέσεις που προτείνονται η μισθοδοσία είναι 21 εκατομμύρια.
• Σε σχέση με τη νέα κατανομή σχέσεων είναι ενδεικτικό ότι
Δημιουργούνται 49 οργανικές θέσεις σχολικών καθαριστριών για τα σχολεία μας, τη στιγμή που ο Δήμος προσλαμβάνει 135 συμβασιούχες σχολικές καθαρίστριες κάθε χρόνο.
Προβλέπονται 200 θέσεις συμβασιούχων (μέσα στις οποίες προσμετρώνται και οι 135 σχολικές καθαρίστριες) ενώ με το Πρόγραμμα της Κοινωφελούς εργασίας μέχρι πριν ένα χρόνο ο Δήμος Ιωαννιτών έπαιρνε 400 εργαζομένους αποδεικνύονται ότι τόσες είναι και οι ανάγκες.
Ισχύει στο ακέραιο η εκτίμησή μας, ότι η αλλαγή του Δήμου είναι προς την κατεύθυνση δημιουργίας μιας μικρής επιτελικής δομής που θα επιβλέπει εργολάβους.
• Το Οργανόγραμμα είναι προσαρμοσμένο στο υπάρχον προσωπικό όχι στις πραγματικές ανάγκες. Η Δημοτική Αρχή σχεδιάζει με δεδομένη την υποστελέχωση και την απαγόρευση προσλήψεων, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η κυβέρνηση κάνει λόγο για 1:1 προσλήψεις .
• Η δημιουργία θέσεων στον οργανισμό, δεν συνεπάγεται και τις προσλήψεις όπως θέλει να αφήσει να εννοηθεί η Δημοτική Αρχή και μάλιστα προεκλογικά. Υπάρχει εμπειρία: τόσο οι προσλήψεις στην καθαριότητα με την 3Κ έγιναν μετά τους πολύμηνους αγώνες των εργαζομένων – τότε παρατασιούχων- αλλά και οι προσλήψεις του ΒσΣ έγιναν μετά τους πολύχρονους αγώνες των συναδέλφων μας εκεί.
• Με δεδομένη την υποστελέχωση ο Δήμος έρχεται να κάνει μια ΥΠΕΡ-Διεύθυνση Πολεοδομίας και Τεχνικών Έργων μαζί ώστε να μπορεί να μετακινεί το ελάχιστο προσωπικό από το ένα Τμήμα στο άλλο με βάση τις ανάγκες του κεφαλαίου. Θεωρούμε ότι οι δύο υπηρεσίες (η Τεχνική και η Πολεοδομία) θα έπρεπε να ενισχυθούν με περισσότερα τμήματα, όχι να συγχωνεύουμε αρμοδιότητες σε μία Υπερδιεύθυνση.
• Ταυτόχρονα για να κατευνάσει αντιδράσεις δημιουργεί τμήματα ώστε να μοιράσει «υποσχετικές» για θέσεις ευθύνης και επιδόματα. Τέτοια περίπτωση είναι το τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης Δημάρχου, το τμήμα της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων και το τμήμα εξυπηρέτησης των επιχειρηματιών
• Κι ενώ γίνονται τέτοια τμήματα, δεν ικανοποιείται το πάγιο αίτημα των εργαζομένων για τμήμα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, με μόνιμο Γιατρό Εργασίας νοσηλευτικό προσωπικό, Τεχνικό Ασφαλείας. Αυτό βεβαίως δεν είναι στις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής .
• Η Δημοτική Αρχή επέλεξε να φέρει για ψήφιση ένα κείμενο με τη μορφή της Τροποποίηση του παλιού, ενώ από την πρώτη γραμμή κάνει λόγο για εκ βάθρων αλλαγή, δηλαδή για νέο Οργανόγραμμα. Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία, γιατί με αυτό τον τρόπο απέφυγε τη διαβούλευση με τους εκπροσώπους των Εργαζομένων και άρα τις απολύτως δικαιολογημένες αντιδράσεις.
Οι εργαζόμενοι δεν έχουμε αυταπάτες ότι συνδιοικούμε, ότι η δημοτική αρχή που μειώνει θέσεις εργασίας για να ιδιωτικοποιήσει υπηρεσίες, μπορεί ποτέ να συμφωνήσει με τους εργαζόμενους που αδυνατούν να κάνουν τη δουλειά τους εξαιτίας αυτής της επιλογής. Αντίθετοι είμαστε. Γι αυτό ακόμα και στην αλληλογραφία με τους προϊσταμένους η Δημοτική Αρχή δεν δόθηκε ποτέ ολόκληρο το κείμενο του Οργανισμού ώστε να μην μπορεί κανένας να έχει συνολική εικόνα της κατεύθυνσης του Δήμου.
Η ανάγκη για ένα νέο ΟΕΥ που να επιτρέπει προσλήψεις προσωπικού και να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες είναι επιτακτική
Όμως, η δημοτική αρχή που έδωσε σε ιδιώτες τον οδοφωτισμό με τη μορφή του ΣΔΙΤ, την αποκομιδή στις 4 Δημοτικές ενότητες, που δίνει όλες τις συντηρήσεις στα σχολεία , τις μικροσυντηρήσεις των πεζοδρομείων, των παιδικών χαρών, όλων των κοινόχρηστων χώρων όπως της Κεντρικής Πλατείας, η δημοτική αρχή που κάνει έργα μόνο για να αυξήσει τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου, ούτε θέλει ούτε και μπορεί να φέρει ένα οργανισμό που να ανταποκρίνεται στις λαϊκές ανάγκες.