Τους κινδύνους που προκύπτουν για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων από τη στρατηγική της «στρατιωτικής κινητικότητας» της ΕΕ ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ πραγματοποιώντας παρέμβαση στην παρουσίαση σχετικής έκθεσης στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου. Παίρνοντας το λόγο ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Κώστας Παπαδάκης, τόνισε τα εξής:
«Στο πλαίσιο της ΕΕ για τη στρατιωτική κινητικότητα η Ελλάδα παίζει βασικό ρόλο στη μεταφορά ευρωNATOϊκού οπλισμού, πυρομαχικών κι εύφλεκτων υλικών για την Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή.
Προ ημερών, 350 τόνοι εκρηκτικών υλών ΤΝΤ για πυρομαχικά που προορίζονταν για την Ουκρανία επιχειρήθηκε να περάσουν μέσα από την πόλη του Λαυρίου στην Ελλάδα χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας. Η επιχείρηση ματαιώθηκε με άμεση παρέμβαση των εργατικών σωματείων. Επίσης ανακοινώθηκε νέα διακοπή επιβατικών δρομολογίων στην Αλεξανδρούπολη “λόγω μεταφοράς εμπορευματικών βλ πολεμικών φορτίων”.
Και φυσικά, ακόμη παραμένουν αναπάντητα από την ελληνική κυβέρνηση ερωτήματα για το εάν η αμαξοστοιχία στο έγκλημα με 57 νεκρούς στα Τέμπη προ διετίας μετέφερε ΝΑΤΟϊκο φορτίο, εξαιτίας των οποίων προκλήθηκε πυρκαγιά μετά τη σύγκρουση.
Το ζήτημα είναι ότι μιλάμε για υποδομές απαρχαιωμένες σε όλη την ΕΕ, με συστήματα ασφαλείας που εφαρμόζονται στο σιδηρόδρομο μόλις στο 14% και μεταφέρουν όπλα με όλους τους κινδύνους που αυτό ενέχει για τους επιβάτες αλλά και τους εργαζόμενους. Ήδη αναφέρθηκε στη συζήτηση το γεγονός πως γέφυρες δεν αντέχουν το βάρος αρμάτων μάχης.
Στα παραπάνω ζητήματα πρέπει να τοποθετηθείτε γιατί πρόκειται για κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας. Δίνετε 70 δις ευρώ για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής στρατιωτικής κινητικότητας και τον πακτωλό των 800 δις του Rearm Europe από ΕΕ και κυβερνήσεις μέσα από την αφαίμαξη των λαών και τη στήριξη όλων των κομμάτων, που όχι μόνο εμπλέκουν ακόμα βαθύτερα τους λαούς στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο με θύματα τους ίδιους αλλά κι αποτελούν άμεση πηγή κινδύνου σοβαρού ατυχήματος».