Κύριε Περιφερειάρχη,
Η Ήπειρος, παρά την ενίσχυση των υποδομών της την τελευταία δεκαετία ( Ιόνια Οδός, αεροδρόμιο Ιωαννίνων, λιμάνι Ηγουμενίτσας ) παραμένει η Περιφέρεια με τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά προβλήματα στη χώρα. Οι μεγάλες δυνατότητές της στον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση και τον τουρισμό καθώς επίσης το εξαιρετικό ανάγλυφο και τα πολιτιστικά της μνημεία δεν αξιοποιήθηκαν στο μέγιστο βαθμό, τόσο από αδιαφορία του κεντρικού κράτους για δεκαετίες ολόκληρες όσο και από αδυναμία και των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης να σχεδιάσουν διαχρονικά την ισόρροπη ανάπτυξη εντός της Περιφέρειά μας, εξαλείφοντας τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες . Αποτέλεσμα των πολιτικών αυτών είναι η εικόνα της εγκατάλειψης και ερημοποίησης της υπαίθρου – τουλάχιστον τις δύο τελευταίες δεκαετίες -σε πολλές περιοχές του νομού Ιωαννίνων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Δήμος Κόνιτσας, ο οποίος κατά τη γνώμη
μας ξεχωρίζει για τον φυσικό και πολιτιστικό του πλούτο, τις μεγάλες δυνατότητες του πρωτογενούς τομέα, τα αναξιοποίητα περιθώρια τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής και βεβαίως την πανέμορφη πόλη της Κόνιτσας και τα μαγευτικά Μαστοροχώρια.
Σε τι υστερεί; Στις υποδομές. Κυρίως στο μέτριο έως κακό οδικό δίκτυο.
Η πρόσβαση στην πόλη της Κόνιτσας από τα Ιωάννινα παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα, κυρίως σε εκείνο το τμήμα της εθνικής οδού Ιωαννίνων –Κοζάνης στη θέση Βίγλα. Στο σημείο αυτό η επικινδυνότητα του οδικού δικτύου είναι υπεύθυνη για πλείστα τροχαία δυστυχήματα ,σε κάποιες περιπτώσεις θανατηφόρα.
Αλλά και το τμήμα της Εθνικής Οδού – 45 περίπου χιλιομέτρων – από Κόνιτσα προς Κοζάνη μέχρι το όρια της Δυτικής Μακεδονίας στο ύψος του Επταχωρίου, είναι σε κακή κατάσταση σε αντίθεση με τη συνέχεια της Ενικής Οδού που συνδέεται με την Εγνατία στην περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Το προσεχές διάστημα πρόκειται να επισκεφτεί τα Ιωάννινα ο κ. Πρωθυπουργός , προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση του άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς.
Το έργο αυτό είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής, τόσο του Δήμου Πωγωνίου όσο και του δήμου Κόνιτσας ,με την προϋπόθεση να συνδεθεί και αυτή με την Ιόνια Οδό, με σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο στο τμήμα που προαναφέραμε.
Χρειάζεται να υπάρξει ένας στρατηγικός σχεδιασμός τέτοιος που θα μελετήσει, σχεδιάσει και θα υλοποιήσει το τμήμα από Κόνιτσα προς Επταχώρι, δίνοντας τη δυνατότητα στην ευρύτερη περιοχή να συνδεθεί με την Εγνατία Οδό και την Βόρειο Ελλάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη του Δήμου Κόνιτσας.
Η Παράταξή μας έχει θέσει και στο παρελθόν το σοβαρό αυτό θέμα, τόσο μέσα από το πρόγραμμά μας όσο και σε δημόσιες τοποθετήσεις και παρεμβάσεις, όμως το επαναφέρουμε ζητώντας απαντήσεις και δεσμεύσεις από την Περιφερειακή Αρχή, διότι το πρόβλημα έχει οξυνθεί και απασχολεί πλέον σοβαρά πολλούς πολίτες, επισκέπτες και επαγγελματίες που κινούνται καθημερινά για τις ανάγκες τους στο οδικό δίκτυο αλλά και γιατί είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να βγει ολόκληρη η περιοχή από την απομόνωση και να μπει μεσοπρόθεσμα στο δρόμο της ανάπτυξης.
Για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή για τα μέτρα και τις ενέργειες που έχει προβεί ή θα προβεί ώστε να προχωρήσει η μελέτη και η κατασκευή των οδικών αξόνων.
Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή πρόκειται να προβεί η Περιφερειακή Αρχή ώστε να συνδεθεί η Κόνιτσα με την Ιόνια Οδό πριν την ολοκλήρωσή της, μέσω σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου στο ύψος της Βίγλας;
Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή πρόκειται να προβεί η Περιφερειακή Αρχή ώστε να βελτιωθεί άμεσα το οδικό δίκτυο από την πόλη της Κόνιτσας μέχρι το Επταχώρι Κοζάνης, συνδέοντας σύντομα και με ασφάλεια τον Δήμο Κόνιτσας με την Δυτική Μακεδονία και Βόρειο Ελλάδα;
Ποιά χρηματοδοτικά εργαλεία σκέφτεται να αξιοποιήσει για τους παραπάνω σκοπούς;