Τα μέλη της ερευνητικής ομάδας της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και της Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, Γεώργιος Ευθυμίου, Γεώργιος Κουκούλης και Μιχαήλ Ποτσίκας, με επιστημονικά υπεύθυνη την καθηγήτρια και μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αικατερίνη Πλακίτση, παρουσίασαν καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και επιμόρφωσαν εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αλβανίας στη Λειβαδιά το διάστημα από Παρασκευή 5 Μαΐου 2023 ως και την Κυριακή 7 Μαΐου 2023. Το αντικείμενο της επιμόρφωσης ήταν η κατανόηση και η προώθηση της σημαντικότητας της ενεργειακής αποδοτικότητας στα δημοτικά σχολεία μέσα από μια εκπαιδευτική εργαλειοθήκη που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος SOLIS.
Το πρόγραμμα SOLIS υλοποιείται ως Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας Interreg IPA «Ελλάδα – Αλβανία 2014-2020» και αφορά στην ενεργειακή αποδοτικότητα με τη χρήση ηλιακής ενέργειας. Δικαιούχοι του έργου είναι ο Δήμος Πρέβεζας, ο Δήμος Φοινίκης και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Το link του έργου είναι: https://solisproject.eu/
Η εκπαιδευτική εργαλειοθήκη περιλαμβάνει ένα εγχειρίδιο χρήσης εκπαιδευτικού, 40 εκπαιδευτικές καρτέλες οργανωμένες σε δυο ηλικιακές ομάδες (4-8 ετών και 9-12 ετών) και ένα εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι. Ολόκληρο το υλικό παραδόθηκε σε τρεις γλώσσες: Αγγλικά, Ελληνικά και Αλβανικά. Συμπληρωματικό υλικό της επιμόρφωσης υπάρχει στην ηλεκτρονική σελίδα του έργου: https://solis.project.uoi.gr/el/ .
Η επιμόρφωση έτυχε εξαιρετικής αποδοχής από τις/τους παριστάμενους εκπαιδευτικούς του Δήμου Φοινίκης, οι οποίοι γέμισαν την αίθουσα παρουσιάσεων του Πολιτιστικού Κέντρου Λιβαδειάς και συμμετείχαν με ιδιαίτερη θέρμη και ενθουσιασμό στις εργασίες του τριήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος. Η ανατροφοδότηση και αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος εκ μέρους των συμμετεχόντων ήταν ιδιαίτερα θετική.
Με το πέρας των εκπαιδευτικών συνεδριών, χορηγήθηκε βεβαίωση επιμόρφωσης καθώς και βαλιτσάκια με το εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο του παραδοτέου του έργου SOLIS. Οι εκπαιδευτικοί εμφανώς ικανοποιημένοι εξέφρασαν την ανάγκη για περαιτέρω συνεργασία και επιμόρφωση, αξιολογώντας θετικά τους επιμορφωτές και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.