Το 2ο Γυμνάσιο Ανατολής είχε την τιμή να συνεργαστεί με το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το οποίο ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά μας για θεωρητική και πρακτική υποστήριξη στην κατασκευή μακέτας του πέτρινου γεφυριού στο Γκρέτσι. Η συνεργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας μας για το 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο της ELEMASYN® στην Πάδοβα, με επικεφαλής τον Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Ιωάννη Βλάχο και μια εξαιρετική ομάδα που περιλάμβανε τους καθηγητές κ. Γιώργο Ρυμενίδη, κ. Γιάννη Γκαζιά και φοιτήτριες του τμήματος. Η δράση συνδύασε τη θεωρητική κατανόηση με την πρακτική εφαρμογή, προσφέροντας στους μαθητές μας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία.
Στις 9 Δεκεμβρίου, κατά την επίσκεψή μας στην Παπαζόγλειο Αρχιτεκτονική Σχολή, οι μαθητές παρακολούθησαν μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση σχετικά με τις βασικές αρχές της στατικής, τις ιδιότητες των υλικών και τη λειτουργία των τόξων, με το γεφύρι στο Γκρέτσι ως παράδειγμα. Στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με τον ψηφιακό σχεδιασμό του γεφυριού, την εκτύπωση σχεδίων σε μακετόχαρτο, την κοπή με λέιζερ και τη συναρμολόγηση καλουπιών. Χρησιμοποίησαν γύψο για να κατασκευάσουν τουβλάκια που προσομοίωναν πέτρες, συνδέοντας την παραδοσιακή αρχιτεκτονική με τη σύγχρονη τεχνολογία σε ένα διαδραστικό και πρακτικό πλαίσιο.
Η δράση ολοκληρώθηκε στις 11 Δεκεμβρίου στο σχολείο μας. Η ομάδα των Αρχιτεκτόνων – Μηχανικών έφερε τα υπόλοιπα μέρη της μακέτας, τις βάσεις και τα πλεξιγκλάς για τη συναρμολόγηση του μηχανικού μοντέλου του τόξου. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, ξεκαλούπωσαν γύψινα τουβλάκια, συναρμολόγησαν τον σκελετό και κατασκεύασαν το τόξο. Με προσεκτική αφαίρεση του πλεξιγκλάς, το τόξο παρέμεινε σταθερό, αποδεικνύοντας την ακρίβεια της εργασίας.
Ευχαριστούμε θερμά το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και την ομάδα για τη γενναιόδωρη προσφορά τους και για τη δημιουργία ενός κλίματος έμπνευσης, χαράς και δημιουργίας, σε καθηγητές και μαθητές. Η δράση αυτή αποτελεί πρότυπο συνεργασίας σχολείων και πανεπιστημίων, ανοίγοντας νέους δρόμους για τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την επιστήμη. Η δράση αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της πρόσβασης των σχολείων στο Πανεπιστήμιο και ανοίγει νέους ορίζοντες για τη συνεργασία των διαφορετικών βαθμίδων Εκπαίδευσης, όπως και για την εξωστρέφεια των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.