Οι εποχές των μαζικών εκθέσεων έχουν περάσει και η κάθε περιοχή αναζητά εξειδικευμένες και αυτόνομες τακτικές εξωστρέφειας με βάση την τουριστική της στόχευση.
Η αεροπορική βιομηχανία αποτελεί έναν σημαντικό κρίκο αυτής της αλυσίδας άμεσα συνδεδεμένο με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Οπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας πρωτοστατεί (όπως και άλλοι) στην προσέλκυση νέων αεροπορικών συνδέσεων στα αεροδρόμια ευθύνης τους.
Με 2 συνεχόμενες διακηρύξεις στις 2 Ιουνίου του 2022 (Αρ. Πρωτ.:58396(1627) και στις 2 Οκτωβρίου του 2023 (Αρ. Πρωτ.: 240208(5545) έτρεξε ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες για «Marketingsupport αεροπορικών εταιρειών» που τααντικείμενα τουςαφορούσαν στην έρευνα/ανάλυση των πιθανών αγορών στόχων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στην έρευνα στόχευσης των αεροπορικών εταιρειών προς τις αγορές αυτές. Παράλληλα αξιολογήθηκε η επέκταση, η διατήρηση και η δημιουργία νέων δρομολογίων από τις εταιρείες προς το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, καθώς και οι ενέργειες προώθησης/προβολής του στα προγράμματά τους.
Την ίδια ώρα, η γειτονική Αλβανία απογειώνεται με τα 22 εβδομαδιαία δρομολόγια της Ryanair, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες.
Δυστυχώςστο Νομό Ιωαννίνων υπάρχουν ελάχιστοι αυτοδιοικητικοίπου ενδιαφέρθηκαν να τρέξουν μια τέτοια προσπάθειαγια να δρομολογήσουμε νέες τακτικές συνδέσεις από/προς το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, παρά τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί και την επίσκεψη τα προηγούμενα χρόνια διοικητικών στελεχών εταιρειών χαμηλού κόστους στην πόλη μας.
Επίσης, δεν έχουμε συμπεριληφθεί στην άγονη αεροπορική γραμμήαλλά ούτε στο πρόγραμμα των 20.000.000 ευρώ που έχεισυνάψει ο ΕΟΤ με 10 αεροπορικές εταιρείες, που έχει ως στόχο την τόνωση του ελληνικού τουρισμού κατά τους χειμερινούς μήνες.Επιπλέον, τα αιτήματα που έχουν απευθύνει οι τεχνολογικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα Ιωάννινα αλλά και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ηπειρωτών του εξωτερικούγια την αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με τη Γερμανία,έχουν πάει στα αζήτητα.
Στη πόλη, έχουμε φέρει 2 εξειδικευμένες εταιρείες πουέχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία και εμπειρία να τρέξουν την όλη διαδικασία (με απτά αποτελέσματα), αλλά δυστυχώς ελάχιστοι ενδιαφέρθηκαν να συζητήσουν μαζί τους και στον αντίποδα επιλέγουν να δαπανούν τα χρήματα των φορολογούμενων και των επιχειρηματιών του τουρισμούσε εκθέσεις, που δεν έχουν φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Στην ουσία έχουμε ένα καινούριο αεροδρόμιο που μπορεί να προσφέρει πολλά στην αναπτυξιακή προοπτική του Νομού Ιωαννίνων και της Ηπείρου, αλλά χωρίς να έχουμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Ησυνεργασία μας με μια εταιρεία αεροπορικού marketing θα αποτελέσει μια ενεργητική και στοχευμένη τουριστική στρατηγική που θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της εποχικότητας του τουριστικού μας προϊόντοςαλλά στην αύξηση της επισκεψιμότητας.Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί ούτε σενάριο φαντασίας, ούτε είναι ακατόρθωτο, αλλά για να γίνει χρειάζεται ουσιαστική διάθεση και χρηματική ενίσχυση, η οποία θα επιστρέψει πολλαπλάσια στον προορισμό.
Είναι καιρός να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα.Να βρούμε νέους δρόμους και να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες για το καλό του τόπου.
Του Στάθη Σιούτη – Επιχειρηματία Τουρισμού- Μέλους του ΔΣ της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων