Κυρίες και κύριοι σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας.
Συνεχίζω την τακτική που ακολουθώ στην κοινοβουλευτική μου θητεία, να προβαίνω σε τακτά χρονικά διαστήματα σε απολογισμό της κοινοβουλευτικής μου δραστηριότητας.
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζω τον απολογισμό μου της περιόδου Απριλίου 2021 – Νοεμβρίου 2021, το έργο και τις δράσεις μου, εντός και εκτός Βουλής.Πρόκειται για τον 4ο δημόσιο απολογισμό μου, μετά τις εκλογές του 2019.
Η πανδημία του Covid-19 συνεχίζει να πλήττει, δυστυχώς, την χώρα μας. Όμως η οικονομία δείχνει πλέον πολύ θετικά σημάδια. Ενώ η ύφεση για το 2020 ήταν στο 8,2%, σήμερα η εκτίμηση είναι ότι η ανάπτυξητο 2021 θα ξεπεράσει το 7% και το 5% το 2022!
Τα πρώτα 12 τεχνικά δελτία έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, που αφορούν κυρίως ψηφιοποίηση της οικονομίας και πολεοδομικό σχεδιασμό,έχουν εγκριθεί και με την πλήρη ανάπτυξη όλων των Προγραμμάτων, είμαι αισιόδοξος ότι η χώρα μας θα αφήσει πίσω της την βαθιά κρίση, ελπίζοντας παράλληλα ότι η πανδημία θα αναχαιτισθεί.
Σε ό,τι με αφορά:
Ι. Κοινοβουλευτική δραστηριότητα
Από τον Ιούλιο 2019 έχω την ιδιαίτερη τιμή να είμαι Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Επανεκλέχθηκα τον προηγούμενο μήνα με πολύ μεγάλη πλειοψηφία.
Παράλληλα, είμαι μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Περιβάλλοντος, Υδατικών πόρων και ΔΕΚΟ.
Μεταξύ των σημαντικών νομοσχεδίων (σ/ν) του Υπ. Οικονομικών που συζητήθηκαν στην Επιτροπή Οικονομικών το διάστημα Απριλίου 2021 – Νοεμβρίου 2021, ήταν:
«Κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση», (Απρ. 2021).
«Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2013/36/ΕΕ, όσον αφορά τις εξαιρούμενες οντότητες, τις χρηματοδοτικές εταιρείες συμμετοχών, τις μικτές χρηματοοικονομικές εταιρείες συμμετοχών, τις αποδοχές, τα μέτρα και τις εξουσίες εποπτείας και τα μέτρα διατήρησης κεφαλαίου, ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/59/ΕΕ σχετικά με την ικανότητα απορρόφησης των ζημιών και ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων και της Οδηγίας 98/26/ΕΚ, μέσω της τροποποίησης του άρθρου 2 του ν. 4335/2015, και λοιπές επείγουσες διατάξεις», (Απρ. 2021).
«Κύρωση της σύμβασης μεταβίβασης εμπραγμάτων δικαιωμάτων λόγω εισφοράς σε είδος έναντι αυξήσεως μετοχικού κεφαλαίου μεταξύ αφενός του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ και αφετέρου της Ελληνικό – Εταιρεία Διαχείρισης και Αξιοποίησης Ακινήτων Ελληνικού Αεροδρομίου Α.Ε.», (Μάιος 2021).
«Οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 για το έτος 2020», (Ιούνιος 2021).
«Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2022-2025», (Ιούνιος 2021).
«Κύρωση της Συμφωνίας για την τροποποίηση της Συμφωνίας για τη μεταφορά και την αμοιβαιοποίηση των εισφορών στο Ενιαίο Ταμείο Εξυγίανσης μεταξύ του Βασιλείου του Βελγίου, της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, της Τσεχικής Δημοκρατίας, του Βασιλείου της Δανίας, της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, …», (Ιούλιος 2021).
«Κύρωση της Συμφωνίας για την τροποποίηση της Συνθήκης για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας μεταξύ του Βασιλείου του Βελγίου, της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, …», (Ιούλιος 2021).
«α) Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία διατάξεων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910 όσον αφορά υποχρεώσεις που απορρέουν από τον ΦΠΑ για παροχές υπηρεσιών και πωλήσεις αγαθών εξ αποστάσεως και σχετικές ρυθμίσεις – β) Τροποποιήσεις του ν. 4649/2019 «Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων», βάσει της C(2021) 2545/09.04.2021 εγκριτικής απόφασης της Ευρ. Επιτροπής για παράταση του προγράμματος «ΗΡΑΚΛΗΣ» – γ) Διατάξεις για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή δεύτερης ευκαιρίας – Τροποποιήσεις ν. 4738/2020 και λοιπές διατάξεις», (Ιούλιος 2021).
«Κύρωση της Σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Δανειακής Σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των παραρτημάτων τους», (Ιούλιος 2021).
«Κύρωση:α) της από 5.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κινδύνου πυρκαγιών” (Α΄138) και β) της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις” (Α΄143) και άλλες διατάξεις», (Αύγουστος 2021).
«Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του», (Σεπτ. 2021).
Προσχέδιο Κρατικού Προϋπολογισμού 2022, (Οκτ.2021).
Κύρωση της υπ’ αριθμ. 11428-(97/6) απόφασης της 27ης/01/1997 του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, σχετικά με τις Νέες Διευθετήσεις Δανεισμού,(Οκτ. 2021).
Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2022,(Νοεμβρ. 2021).
Παράλληλα στην Επιτροπή Οικονομικών έγινε:
Ενημέρωση των μελών της από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρ.Σταϊκούρα, σχετικά με τις εξελίξεις και τις προοπτικές του τραπεζικού συστήματος, με ιδιαίτερη αναφορά στην περίπτωση της Τράπεζας Πειραιώς, (Απρ. 2021).
Ενημέρωση από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Θ.Σκυλακάκη, σχετικά με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», πριν αυτό υποβληθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, (Απρ. 2021).
Ενημέρωση από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ. Σκρέκα, για την στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, (Μάιος 2021).
Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής, από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρ.Σταϊκούρα επί του ζητήματος της παροχής ρευστότητας στην πραγματική οικονομία εκ μέρους των τραπεζικών ιδρυμάτων, (Οκτ. 2021).
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου έχω καταθέσει49Ερωτήσεις και Αναφορές. Μεταξύ των θεμάτων που έθεσα στη Βουλή,περιλαμβάνονται (ανά κατηγορία):
Οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία του κορονοϊού- Χρηματοδοτικά εργαλεία- Φορολογικές ρυθμίσεις. Αφορούν:
Την ρύθμιση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων παρελθόντων φορολογικών ετών, λόγω της άδικης, μέχρι πρόσφατα, εφαρμογής των συντελεστών αξιοποίησης οικοπέδων (Σ.Α.Ο.), της Τιμής Ζώνης και του συντελεστή Οικοπέδου (Σ.Ο.) στην Αμφιθέα.
Την παράταση της προθεσμίας υποβολής προτάσεων στον αναπτυξιακό νόμο, για τον κλάδο της πτηνοτροφίας, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε.
Την μη διακοπή λειτουργίας των υποκαταστημάτων της Τράπεζας Πειραιώς, σε Παρακάλαμο και Κόνιτσα.
Την τροποποίηση του Ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων», ώστε να καταστεί δυνατή η πληρωμή της παρακράτησης του εργολαβικού φόρου στην έκδοση των ενταλμάτων πληρωμής.
Την συμπερίληψη του κλάδου των πλανόδιων πωλητών στις πληττόμενες εργασιακές ομάδες για την περίοδο Νοέμβριος 2020–Μάρτιος 2021, λόγω των συνεπειών της πανδημίας.
Την οικονομική στήριξητων Ηπειρωτών καλλιτεχνών προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πανδημίας.
Ρυθμίσεις που αφορούν την Διοίκηση:
Την πρόσληψη πυροσβεστών σε μόνιμες κενές θέσεις του Πυροσβεστικού Σώματος.
Τον επανέλεγχο των κενών θέσεων Πυροσβεστών στον Ν. Ιωαννίνων. Τις υγειονομικές εξετάσεις που ήταν απαραίτητες για την επαναπρόσληψη Πυροσβεστών.
Την καταβολή του επιδόματος παραμεθόριων περιοχών στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρετούν στις παραμεθόριες περιοχές της χώρας.
Την επαναλειτουργία του Τελωνείου Μέρτζανης.
Έργα υποδομήςκαι μεταφορών – Πολεοδομικά θέματα:
Την πορεία υλοποίησης των οδικώναξόνωνΙωάννινα – Κακαβιά και Καλπάκι – Κόνιτσα.
Την δυνατότητα έκδοσης οικοδομικών αδειών σε αστικές περιοχές όπου εκπονείται Πράξη Εφαρμογής.
Τον έλεγχο των χερσαίων διασυνοριακών επιβατικών μεταφορών και την θέσπιση αυστηρότερων υγειονομικών πρωτοκόλλων σε αυτές, με σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.
Την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε ακίνητα της ΕΤΑΔ ΑΕ στην παραλίμνια περιοχή των Ιωαννίνων και τις δυνατότητες αξιοποίησής τους.
Την εξασφάλιση χρηματοδότησης κατασκευήςδημόσιου κλειστού κολυμβητηρίου στην Ελεούσα του Δήμου Ζίτσας.
Περιβάλλον και αγροτική ανάπτυξη:
Ρυθμίσεις θεμάτων δασεργατών.Διερεύνηση λύσεων στα προβλήματα που προκύπτουν από τις δυσλειτουργίες του Ν.4423/2016 για την ίδρυση και λειτουργία δασικών Συνεταιρισμών.
Τον μη χαρακτηρισμό ως δασικών μεσεγγυημένων αγροτικών ακινήτων της Τ.Κ. Μολυβδοσκεπάστου του Δήμου Κόνιτσας.
Θέματα ΟΤΑκαι Πολιτισμού/Αθλητισμού:
Την τηλεοπτική κάλυψη «λευκών περιοχών» του Ν. Ιωαννίνων.
Την ρύθμιση του θέματος της τηλεοπτικής κάλυψης μη μόνιμων κατοίκων σε «λευκές περιοχές».
Την αύξηση του ποσοστού πιστώσεων για ανάθεση συμβάσεων έργων σε ορεινούς Δήμους.
Την αναγνώριση της Μουκοβίνας ως τοπικής Κοινότητας για λόγους ιστορικούς και εξυπηρέτησης των κατοίκων της.
Την ενίσχυση της volleyleague με τη χρήση κάρτας ελεύθερης συμμετοχής, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε σωματεία της επαρχίας να αναπτύξουν το ανδρικό βόλεϊ.
Εκπαίδευση:
Την ένταξη στον κλάδο ΠΕ41 Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης των αποφοίτων παλαιότερων ετών, του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Την σύσταση διαφόρων οργανικών θέσεων στα δημοτικά σχολεία του N. Ιωαννίνων.
Το πλήρες άνοιγμα των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και φροντιστηρίων μετά την λήξη εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού.
Την μετατροπή του Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) του Δήμου Κόνιτσας σε θεματικό ΔΙΕΚ, βάσει τεκμηριωμένης πρότασης.
Την συνέχιση της λειτουργίας της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Βελλάς ως μείζον ζήτημα εθνικής σημασίας.
Την συμπερίληψη της Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Βελλάς στην διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτών για το σχολικό έτος 2021-2022.
Την σύσταση οργανικών θέσεων και την ισοκατανομή των διορισμών σε όλες τις ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους κλάδους των Θεατρολόγων, Εικαστικών, Μουσικών, Εκπαιδευτικών Ξενόγλωσσων μαθημάτων και Πληροφορικής.
Την συνέχιση λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντωνως τριθέσιο.
Τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε σχολεία του ΔήμουΠωγωνίου.
Την μείωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής στη θέση τοποθέτησής τους των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, από δύο σε ένα έτος.
ΙΙ. Συνεργασίες
Α. Συνεργασίεςμε πολιτική ηγεσία Υπουργείωνγια θέματα του Ν. Ιωαννίνων και της Ηπείρου
Επανειλημμένες συναντήσεις μετον Υπουργό και τον Υφυπουργό Οικονομικών κ.κ.Χρ. Σταϊκούρα καιΑπ.Βεσυρόπουλο αντίστοιχα, μεαντικείμενοτην μείωση των συντελεστών που διαμορφώνουν τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σεΑμφιθέα, σε Ελεούσα και Ολυμπιάδα Ιωαννίνων.
Με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρα, για την ανάγκη περαιτέρω στήριξης του τουριστικού κλάδου λόγω της πανδημίας.
Με τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρα, για τα προβλήματα χρηματοδότησης των επιχειρήσεων από τις Τράπεζες.
Με τον αν. Υπουργό κ. Θ. Σκυλακάκη και το Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας κ. Ν. Μαντζούφα, με θέμα την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης της Τεχνόπολης Ιωαννίνων.
Με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Ε65 (βορ. τμήμα) και των οδικών αξόνων Ιωάννινα – Κακαβιά και Καλπάκι – Κόνιτσα.
Με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) κ. Κ. Σκρέκα για το επιχειρησιακό πρόγραμμα για το πόσιμο νερό.
Με τους Υπουργό και Υφυπουργό ΥΠΕΝ κ.Κ. Σκρέκα και Ν. Ταγαράαντίστοιχα,για την επιτάχυνση ανάθεσης των μελετών Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων.
Με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σπ. Λιβανόγια τα σοβαρά προβλήματα νόθευσης της φέτας, την πάταξη της «ελληνοποίησης» του μελιού και τη στήριξη των μελισσοκόμων.
Με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Ι. Στουρνάρα για τα προβλήματα των Τραπεζών και την εφαρμογή της ρύθμισης για τις μικροχρηματοδοτήσεις.
Με τον κ. Κ. Τριάντη, Δ/ντα Σύμβουλο του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) του Υπ. Περιβάλλοντος, για θέματα που αφορούν τις προστατευόμενες περιοχές, τους Φορείς διαχείρισης και το προσωπικό τους.
Με την Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κα Φ. Αραμπατζήγια θέματα που απασχολούν τους νέους αγρότες και τους κτηνοτρόφους.
Με τον Γενικό Διευθυντή κ. Γ. Θεοχάρη της “Αναπτυξιακής Ηπείρου” ΑΕ, με θέμα τις προοπτικές που δημιουργούνται για τους ΟΤΑ και λοιπούς Φορείς της Ηπείρου, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ομίλου Εδαφικής Συνεργασίας “Proximity GECT”, που δημιουργήσαμε με Ιταλούς εταίρους και του οποίου έχω οριστεί συντονιστής για τη συνεργασία με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Β. Συναντήσεις εργασίας με εκπροσώπους Φορέων
Συμμετείχα σε δεκάδες συναντήσεις εργασίας με εκπροσώπους Φορέων, όπως ενδεικτικά:
• Με τον Πρόεδρο της ΠΕΔ Ηπείρου κ. Ντακαλέτση και Δημάρχους (Β. Τζουμέρκων, Κόνιτσας, Ζαγορίου, Πωγωνίου, Ζίτσας, Μετσόβου).
• Με τους Πρόεδρους ΤΚΛαγκάδας, Αγίας Παρασκευής, Συρράκου, Χουλιαράδων, Βαπτιστή, Μπάφρας, Βροσύνας, Παρακαλάμου, Δελβινακίου, Πεντόλακκου, Χίνκας, Κουκλεσίου, Λίμνης, Μολυβδοσκεπάστου.
• Με τον Δήμαρχο Αργιθέας Καρδίτσας και Πρόεδρο του Δικτύου ΟΤΑ ”ΠΙΝΔΟΣ”.
• Με μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/Τμήματος Ηπείρου.
• Με την Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο και μέλη του ΔΣ του Επιμελητήριου Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ για θέματα έγκαιρης αποζημίωσης καλλιεργητών και κτηνοτρόφων.
• Με τον Σύλλογο Ιχθυοκαλλιεργητών Ηπείρου.
• Με την διοίκηση του ΜελισσοκομικούΣυλλόγου Ιωαννίνων «Ο Αρισταίος».
• Με αντιπροσωπεία του Συλλόγου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.
• Με μέλη του ΔΣ της Συνεταιριστικής Τράπεζας Ηπείρου.
• Με μέλη του Δ.Σ. του Φορέα Εθνικού Πάρκου Τζουμέρκωνκαι με στελέχη του Πάρκου.
• Με τους Διοικητές του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και του Νοσοκομείου Χατζηκώστα.
• Με τον Πρόεδρο του Κέντρου Υγείας Ιωαννίνων.
• Με μέλη της Ένωσης Φοροτεχνικών Ιωαννίνων.
• Με το ΔΣ της ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• Με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Εξωτερικής Φρούρησης.
• Με μέλη του ΔΣ της Ομοσπονδίας Αδελφοτήτων και Ενώσεων Επαρχίας Πωγωνίου.
• Με την Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου.
• Με την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων.
• Με τη διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
• Με εκπροσώπους επιχειρήσεων φωτοβολταϊκών της Ηπείρου.
• Με το ΔΣ τουΕθνικού Συμβούλιου Βιομηχανίας Υποδομών και Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ).
• Με τον Πρόεδροκαι μέλη ΔΣ του Νέου Χοιροτροφικού Συλλόγου Ηπείρου.
• Με εκπροσώπους φορέων τουτουρισμού από το Ζαγόρι.
• Με συμβολαιογράφους, μηχανικούς και στελέχη μελετητικών γραφείων κτηματολογίου, για θέματα μεταβίβασης ακινήτων.
• Με κατοίκους της Αμφιθέας Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος.
• Με εκπροσώπους Πολιτιστικών Συλλόγων και Αδελφοτήτων του Ν. Ιωαννίνων.
• Με εκπροσώπους υπαλλήλων Δασικών Υπηρεσιών Ιωαννίνων.
• Με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
• Με τον Κοσμήτορα της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
• Με μέλη ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
• Με την Πρόεδρο του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου Βελλάς και εκπροσώπους αποφοίτων της.
• Με μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Ηπείρου “Ο Μένιππος”.
• Με το Σωματείο αναδόχων σχολικών κυλικείων Ν. Ιωαννίνων.
• Με εργαζόμενους των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης του Δήμου Ιωαννιτών.
• Με τον Πρόεδρο και μέλη του ΔΣ τηςΠανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος.
• Με την Περιφερειακή Διευθύντρια ΟΑΕΔ.
• Με την Κίνηση Εκπαιδευτικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
• Με μικροπωλητές του Δήμου Ιωαννιτών.
• Με το Σύλλογο Συνταξιούχων της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος.
• Με τον Πρόεδρο του Πανηπειρωτικού Συλλόγου Πατρών.
• Με εργαζόμενους σε οκτάμηναπρογράμματα του ΟΑΕΔ (σε Δήμους, Περιφέρειες, Κέντρα, κλπ).
• Με εκπροσώπους ιδιοκτητών ταξί του Δήμου Ζίτσας.
• Με επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους της Κοινότητας Νήσου.
• Με την Εκκλησιαστική Επιτροπή Βροσύνας Δήμου Ζίτσας.
• Με το Σωματείο Λαχειοπωλών Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο και μέλη του ΔΣ του Συνεταιρισμού πωλητών λαϊκού λαχείου Αθηνών – Πειραιώς.
• Με το ΔΣ της Φιλοπρόοδου Κίνησης Κοπάνης.
• Με κατοίκους της ΤΚ Μεγάλης Γότιστας Δήμου Μετσόβου.
• Με τον Πρόεδρο ΔΣ του Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία» και του Πανελλαδικού Δικτύου Πρόληψης.
• Με τον Διοικητή της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ηπείρου.
• Με τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Σωματείου Συμβασιούχων Πυροσβεστών και τον Πρόεδρο της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Ηπείρου.
• Με αναπληρωτές θεατρολόγους καθηγητές και με εκπροσώπους της Ένωσης Καλλιτεχνών Ηπείρου.
• Με μέλη του Σωματείου Ταξί Ιωαννίνων.
• Με την Πρόεδρο του Συλλόγου Ιδιόκτητων Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Μουκοβίνας.
• Με μέλη Δασικών Συνεταιρισμών του Δήμου Κόνιτσας.
• Με τον προϊστάμενο του ΕΚΑΒ Ιωαννίνων.
• Με το Δασαρχείο Ιωαννίνων.
• Με τον Σύνδεσμο Πωγωνησίων Βορείου Ηπείρου.
• Με τον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ και τον Πρόεδρο της Νομαρχιακής Επιτροπής ΟΝΝΕΔ Ιωαννίνων.
• Με πρώην Αγρονομικούς Υπαλλήλους.
• Με τον Πρόεδρο του Αγροτικού Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού.
• Με το ΔΣ του Σωματείου «Γιάννενα Α.Σ. – Τμήμα Βόλεϊ».
• Με την Ομοσπονδία Επαγγελματικών Βιοτεχνικών Εμπορικών Σωματείων Ν. Ιωαννίνων.
• Με το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ Ιωαννίνων και την Ένωση Αστυνομικών υπαλλήλων Ιωαννίνων.
• Με την διοίκηση της εταιρείας «ΠΙΝΔΟΣ» – Πτηνοτροφικές Επιχειρήσεις.
• Με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον Τουριστικό κλάδο.
• Με τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΒΙ.ΠΕ Ιωαννίνων.
• Με αγρότες της ΤΚΜολυβδοσκέπαστου Δήμου Κόνιτσας.
• Με τον Πρόεδρο και μέλη του Πανελλήνιου Σωματείου Συμβασιούχων Πυροσβεστών.
• Με αναπληρωτές καθηγητές Γερμανικής γλώσσας, αναπληρωτές εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων και μέλη του Συντονιστικού Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας.
• Με εκπροσώπους Συλλόγων ετεροδημοτών του Ν. Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Φέτας.
• Με τον Πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών της Περιφερειακής ένωσης Βορειοδυτικής Ελλάδος με έδρα τα Ιωάννινα.
• Με το Σωματείο Συμβασιούχων Πυροσβεστών Ιωαννίνων.
• Με τον Πρόεδρο της ΕΤΑΔ ΑΕ.
• Με τον Πρόεδρο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων του Ν. Ιωαννίνων.
• Με εκπροσώπους σωματείων Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Ελλάδος.
• Με τον Πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Συναφών Επαγγελμάτων Τζουμέρκων.
• Με το ΔΣ του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων.
• Με πωλητές καυσόξυλων της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων.
ΙΙΙ.Ειδικότερα θέματα – Προτάσεις
Α. Χωροταξικός – Πολεοδομικός σχεδιασμός λεκανοπεδίου Ιωαννίνων
Όπως είναι γνωστό το ΥΠΕΝ, μέσω του ΤΕΕ, έχει διακηρύξει τις πρώτες 12 μελέτες Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) σε μικρούς, περιφερειακούς Δήμους όλης της χώρας. Θα ακολουθήσει νέος γύρος ανάθεσης πλέον των 100 μελετών ΤΠΣ σε Δήμους ή Δημοτικές Ενότητες, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, στον οποίο θα περιλαμβάνονται και οι πρωτεύουσες των Περιφερειών. Υπενθυμίζω ότι πριν από1 ½ έτος είχα καταθέσει, δημοσίως,πρόταση εφαρμογής ενιαίου χωρικού σχεδιασμού του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων. Δυστυχώς, δεν προχώρησε τίποτα σχετικό.
Το ΤΠΣ Ιωαννίνων, όπως δήλωσε στην Βουλή ο αρμόδιος ΓΓΧωρικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΝ κ. Μπακογιάννης, θα βασίζεται στο ολοκληρωμένο «Ρυθμιστικό Σχέδιο και πρόγραμμα προστασίας περιβάλλοντος Ιωαννίνων», του οποίου η θεσμοθέτηση εκκρεμεί από το 2009. Το Ρυθμιστικό περιλαμβάνει μεγάλες καινοτομίες στο σχεδιασμό του λεκανοπεδίου, όπως η παραχώρηση του συνόλουτου στρατοπέδου Βελισσαρίου, η δημιουργία Τεχνόπολης στην Πεδινή, η αναβάθμιση του παραλίμνιου μετώπου, η δημιουργία οικολογικής ζώνης περιμετρικά της Παμβώτιδας, η ανάδειξη του δημόσιου χώρου.
Επισημαίνω για πολλοστή φορά ότι, η εκπόνηση μελέτης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Από την ημέραανάθεσης της μελέτης, απαιτείταιτουλάχιστον μία τριετία για εκπόνηση, διαβούλευση, έγκριση μελέτης. Στην συνέχεια, απαιτείται ικανό διάστημα για την θεσμοθέτηση του ΤΠΣ, με έκδοση ΠΔ.
Με την πρόταση που είχα καταθέσει ήταν δυνατό, σε χρονικό διάστημα μιας διετίας, να δοθεί λύση με ενιαίο τρόπο στα σοβαρά χωροταξικά, πολεοδομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα όχι μόνον των Ιωαννίνων, αλλάκαι των μεγάλων πόλεων της ελληνικής περιφέρειας.
Προτείνω επίσης για μία ακόμη φορά δημοσίως, να κινηθούν αμέσωςδύο θέματα μείζονος σημασίας για το λεκανοπέδιο, που προβλέπονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο αλλά λιμνάζουν, ενώ μπορούν να κινηθούν ανεξάρτητα από αυτό. Αυτά είναι:
- Η απόδοση του συνόλου του στρατοπέδου Βελισσαρίου στην πόλη, για να μετατραπεί σε Πάρκο πρασίνου και πολιτισμού.
- Η χωροθέτηση και ανάπτυξηΤεχνόπολης, στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Αυτές οι δύο παρεμβάσεις από μόνες τους μπορούν να αλλάξουν ριζικά προς το καλύτερο ολόκληρο το λεκανοπέδιο στον οικονομικό, πολεοδομικό, περιβαλλοντικό τομέα.
Οι δύο προτάσεις και ο τρόπος χρηματοδότησής τους παρουσιάζονται αναλυτικά στο συνημμένο υπόμνημα.
Β. Πρόταση συζήτησης στην Επιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής των θεμάτων ύδρευσης του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και αναβάθμισης του οικοσυστήματος της Παμβώτιδας.
Ηλίμνη Παμβώτιδακαι το οικοσύστημά της αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, ειδικότερα σε θέματα ρύπανσης από αστικά και γεωργικά απόβλητα, ευτροφισμού, απόληψης μεγάλου όγκου νερού για άρδευση του κάμπου του λεκανοπεδίου. Είναι ενδεικτικό ότι η στάθμη της Παμβώτιδαςπέρυσι τονΔεκέμβριο,βρισκόταν ένα μέτρο κάτω από τη μέση στάθμη της(!), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το οικοσύστημά της.
Σοβαρόταταείναι και τα προβλήματα υδροδότησης της πόλης των Ιωαννίνων και οικισμών του λεκανοπεδίου (Ελεούσας, Μανωλιάσας, Αγ. Μαρίνας, Λογγάδων, Αμπελειάς, Επισκοπικού, κ.α.), τα οποία είναι συχνά και σοβαρά, οξύνονται δε κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών.
Οξυμένα προβλήματα ύδρευσης αντιμετωπίζουν και άλλοι Δήμοι του νομού μας, με σοβαρότερα εκείνα του Δήμου Κόνιτσας.
Με ημίμετρα, όπως η διάνοιξη νέων γεωτρήσεων, είναι βέβαιο ότι δεν λύνονται τα θέματα. Είναι αναγκαίο να “περάσουμε” από τα λόγια στις πράξεις, πόσω μάλλον που η κλιματική αλλαγή επιτείνει τα προβλήματα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε εκκρεμότητα για περισσότερο από δέκα χρόνια, η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την προστασία της Παμβώτιδας. Είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση έκδοσή του, αλλά εκκρεμεί ακόμη η ολοκλήρωση και έγκριση της σχετικής Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης και η έκδοση του Π.Δ.
Είχα προτείνει στην Επιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής, της οποίας είμαι μέλος, να συζητήσουμε τα σοβαρά ζητήματα της ύδρευσης των οικισμών του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και της αναβάθμισης του οικοσυστήματος της Παμβώτιδας, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα.
Δυστυχώς η πανδημία του κορονοϊού δεν μας επέτρεψε να συζητήσουμε αυτά τα ζητήματα την χρονιά που πέρασε.
Δεδομένου ότι η Επιτροπή μας έχει αρχίσει πάλι να συνεδριάζει, επανήλθα και θα συζητήσουμε τα παραπάνω θέματα σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις της.
Γ.Πρόταση σύστασηςκοινοβουλευτικής Επιτροπής για «το μέλλον της Ευρώπης».
Η Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης έχει ανοίξει το δρόμο για την έναρξη μιας σειράς διαβουλεύσεων και δημόσιων συζητήσεων, οι οποίες θα δώσουν την δυνατότητα σε ανθρώπους από κάθε γωνιά της Ευρώπης να μοιραστούν τις ιδέες τους, συμβάλλοντας στην διαμόρφωση του μέλλοντος και στις προτεραιότητες της Ευρώπης.
Η Διάσκεψη αποτελεί ένα κοινό εγχείρημα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δρουν ως ισότιμοι εταίροι μαζί με τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Οι συζητήσεις στο πλαίσιο της Διάσκεψης καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων: - την υγεία στην Ευρώπη, τις περιβαλλοντικές προκλήσεις και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, την οικονομία, την κοινωνική δικαιοσύνη, την απασχόληση,τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης, τα ευρωπαϊκά δικαιώματα και αξίες, το κράτος δικαίου, την ασφάλεια,τις μεταναστευτικές προκλήσεις,τον διεθνή ρόλο της ΕΕ, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την νεολαία.
Καθώς η Διάσκεψη βασίζεται στην συμμετοχή των πολιτών και στον ανοικτό χαρακτήρα της, κατέθεσα πρόταση στον Γ.Γ. της Κοινοβουλευτικής Ομάδας όπως η Νέα Δημοκρατία, ως το κατ’ εξοχήν ευρωπαϊκό κόμμα του ελληνικού Κοινοβουλίου, μετέχει ενεργά στη Διάσκεψη, με θέσεις και απόψεις. Ειδικότερα, πρότεινα όπως η Κοινοβουλευτική Ομάδα συστήσει μία ολιγομελή επιτροπή από Βουλευτές, τα μέλη της οποίας θα παρακολουθούν την εξέλιξη των συζητήσεων για το μέλλον της Ευρώπης, θα ενημερώνουν σε τακτά διαστήματα τους συναδέλφους και συμπολίτες και, σε συνεργασία μαζί τους, θα καταθέτουν προτάσεις στις καθορισμένες θεματικές ενότητες ή και σε άλλες (όπως η καλύτερη νομοθεσία, η διαφάνεια, κ.α.).Η πρόταση εκκρεμεί.
Στα μεγάλα προβλήματα που συνεχίζει να δημιουργεί η πανδημία του Covid-19, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανταποκρίνεται με σύνεση και αποτελεσματικότητα, στηρίζοντας κατά προτεραιότητα όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.Ήδη έχουν διατεθεί 42 δις ευρώ για αυτό το σκοπό.Παράλληλα, ξεκινάει η υλοποίηση των προγραμμάτων του Ταμείου Ανάπτυξης και του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027), πουανοίγουν νέες μεγάλες προοπτικές.
Επισημαίνω για μία ακόμη φορά ότι η συνεργασία μου με τους θεσμικούς Φορείς (Υπουργεία, Τράπεζα της Ελλάδος, Οργανισμοί, κ.α.), Φορείς του Νομού (Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια, Σύλλογοι, κ.α.), και η αμφίδρομη επικοινωνία μου με τους συμπολίτες μας είναι συνεχής, παρά τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία. Η επιτάχυνση τoυ εμβολιασμού των συμπολιτών μας θα αλλάξει τα δεδομένα, ώστε η οικονομία να επανέλθει πιο γρήγορα σε θετικούς ρυθμούς και η κοινωνία να ανασάνει.
Προτάσεις που αφορούν τα Ιωάννινα, προς ένταξη στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με τίτλο «Ελλάδα 2.0», φιλοδοξεί να οδηγήσει την χώρα σε μία νέα εποχή, σε ένα πιο εξωστρεφές, ανταγωνιστικό και πράσινο παραγωγικό μοντέλο, με ψηφιοποιημένο κράτος, λιγότερο γραφειοκρατικόκαι με ένα αποτελεσματικό δίκτυο κοινωνικής προστασίας για όλους. Το Σχέδιο προβλέπει την δημιουργία 180.000 νέων μόνιμων θέσεων εργασίας μέχρι το 2026 και αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 7%.
Οι τέσσερις βασικοί άξονες του Σχεδίου αφορούν:
Α) Πράσινη μετάβαση: περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών, κτιρίων επιχειρήσεων και δημοσίων κτιρίων, προώθησητου πολεοδομικού σχεδιασμού με την εκπόνηση μελετών που φιλοδοξούν να καλύψουν τα 4/5 της χώρας, εμβληματικές αναπλάσεις,υπογειοποίηση του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος σε αστικές περιοχές, ανάπτυξη σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Συγκοινωνίας.
Β) Ψηφιακή μετάβαση: περιλαμβάνει εγκατάσταση υποδομής οπτικών ινών στα κτίρια, ανάπτυξη διαδρόμων δικτύου 5G στους αυτοκινητοδρόμους, ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων με απόκτηση εξοπλισμού, υπηρεσιών cloud και διαδικτυακών υπηρεσιών.
Γ) Πυλώνας απασχόλησηςκαι κοινωνικής συνοχής: περιλαμβάνει ενίσχυση της αγοράς εργασίας, ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, μεταρρύθμιση στα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, νέα στρατηγική για την κατάρτιση,κλπ.
Δ) Ιδιωτικές επενδύσεις και θεσμικός μετασχηματισμός: περιλαμβάνει δράσεις καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, εκσυγχρονισμό του Δημοσίου με ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων των εργαζόμενων και θέσπιση κινήτρων απόδοσης.
Οι επενδύσεις και τα δάνεια του Ταμείου ανέρχονται σε 31 δις ευρώ, ενώ οι συνολικά κινητοποιούμενοι πόροι εκτιμώνται σε 57 δις ευρώ, εντός της επόμενης πενταετίας.
Καταθέτω δύο απολύτως τεκμηριωμένεςπροτάσεις που αφορούν τα Ιωάννινα, προς ένταξη και χρηματοδότηση από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, καιειδικότερα: την παραχώρηση του στρατοπέδου Βελισσαρίου στην πόλη των Ιωαννίνων προς αξιοποίηση της έκτασής τουκαιτην δημιουργία Τεχνόπολης στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Οι προτάσεις παρουσιάζονται στο συνημμένο σχέδιο.
Αναλυτικά:
Ι. Αξιοποίηση στρατοπέδου Βελισσαρίου προς όφελος της πόλης των Ιωαννίνων
Στον 1οάξονα, “Πράσινη μετάβαση”, του Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης προτείνω να ενταχθεί η μετεγκατάσταση του στρατοπέδου Βελισσαρίου και η απόδοση της έκτασης που καταλαμβάνει στον Δήμο Ιωαννιτών. Πρόκειται για εμβληματική ανάπλαση. Το μέγεθος του στρατοπέδου, η θέση του μέσα στον αστικό ιστό της πόλης και το γεγονός ότι αποτελεί ενιαία και, στην ουσία, δημόσια έκταση, προσφέρουν μία μοναδική ευκαιρία θεραπείας χρόνιων προβλημάτων του αστικού σχεδιασμού.
Η μετεγκατάσταση του στρατοπέδου Βελισσαρίου σε άλλον χώρο, συζητείται εδώ και τουλάχιστον είκοσι χρόνια. Είναι ενδεικτικό ότι το 2001, απαντώντας σε σχετική Ερώτησή μου στη Βουλή, ο τότε Υπουργός Εθνικής Άμυνας διαβεβαίωνε ότι «έχει αποφασισθεί η μετεγκατάσταση του στρατοπέδου Βελισσαρίου»! (έγγραφο υπ’ αρ. πρωτ. Φ.900α/2706/4764/10.10.2001). Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό για την απομάκρυνση του στρατοπέδου.
Επιπλέον, έχουν εκλείψει οι λόγοι διατήρησης του στρατοπέδου, καθώς η ένδοξη VIIη Μεραρχία έχει, από δεκαετίας σχεδόν, αναδιοργανωθεί σε σχηματισμό επιπέδου Ταξιαρχίας.
Η λύση για το στρατόπεδο βρίσκεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Ιωαννίνων, στο οποίο προβλέπεται η παραχώρηση του συνόλουτης έκτασής του στον Δήμο, με σκοπό την δημιουργία, κατόπιν διεθνούς πολεοδομικού διαγωνισμού, Πάρκου Πρασίνου και Πολιτισμού που θα φιλοξενεί και κτίρια Διοίκησης. Ειδικότερα, βάσει του Ρυθμιστικού σχεδίου, στο Πάρκο προβλέπεται να αναπτυχθούν:
• Εγκαταστάσεις διοικητικής φύσης που απαιτούν οι περιφερειακές καιδιαπεριφερειακές υπηρεσίες της πόλης (π.χ. Μέγαρο Περιφέρειας, Διοικητήριο Αστυνομίας, κ.α.).
• Κατασκευή Διοικητηρίου στην είσοδο του στρατοπέδου, που θα ενσωματώνει τα ιδιαίτερης αξίας κτήρια ης τέως στρατιωτικής διοίκησης.
• Πολιτιστικοί χώροι υποδοχής καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και υποστήριξης καλών τεχνών.
Με τον τρόπο αυτό θα λυθεί οριστικά και το θέμα της χωροθέτησης του Δημαρχείου Ιωαννίνων.
Η παραχώρηση και μεταφορά του στρατοπέδου Βελισσαρίου προβλέπεται να γίνει στο πλαίσιο του Ν.2745/1999 όπως ισχύει, με χρησιμοποίηση των υφιστάμενων στρατοπέδων (π.χ. Περάματος, Καλπακίου), με δυνατότητα οικιστικής ανάπτυξης τμήματος του στρατοπέδου Περάματος ή αντιπαροχής άλλης δημοτικής η δημόσιας έκτασης ή με άλλη, αμοιβαία επωφελή, συμφωνία.
ΙΙ. Δημιουργία Τεχνόπολης
Στον 4ο άξονα, “Ιδιωτικές επενδύσεις και θεσμικός μετασχηματισμός”, του Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης, προτείνω να ενταχθεί η δημιουργία Τεχνόπολης Ιωαννίνων, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, το Τεχνολογικό Πάρκο Ηπείρου, το ΕΘΙΑΓΕ, Επιμελητήρια, Τράπεζες, ΟΤΑ, επιχειρήσεις που εκδηλώνουν ενδιαφέρον (P&IHellas, κα).
Η Τεχνόπολη αποτελεί μία από τις μεγάλες καινοτομίες που εισήγαγε το Ρυθμιστικό Σχέδιο Ιωαννίνων, το 2009. Βάσει των κατευθύνσεων του Ρυθμιστικού, περιλήφθηκε στο εγκεκριμένο Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) του Δήμου Μπιζανίου, ΦΕΚ 529ΑΑΠ/2009, η δημιουργία Τεχνόπολης στην Πεδινή, στην οποία προβλέπονται:
- Εγκαταστάσεις επιχειρήσεων καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας συνδεδεμένες με την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και έρευνα.
- Θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων.
- Εγκαταστάσεις εκπαίδευσης και έρευνας.
- Υπηρεσίες εξυπηρέτησης (ξενοδοχεία, εστίαση, κατοικία).
Αυτές οι χρήσεις εμπλουτίστηκαν με απόφαση του Δημ. Συμβουλίου Ιωαννίνων πριν ένα έτος.
Τονίζεται ότι η ίδρυση Τεχνόπολης προβλέπεται και στο αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Περιφέρειας Ηπείρου, ΦΕΚ 286 ΑΑΠ/2018, σε περιοχή νοτιοανατολικά του Πανεπιστημίου, δηλαδή στην ίδια θέση με την προβλεπόμενη στο Ρυθμιστικό Σχέδιο.
Οι χρήσεις γης για Τεχνόπολη – Τεχνολογικό Πάρκο περιλαμβάνονται πλέον αναλυτικά στο ΠΔ 59/2018 «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης», ΦΕΚ 114Α/2018 και εξειδικεύονται ως εξής: - Βιοτεχνικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής όχλησης, εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας (βιοτεχνολογία, πληροφορική, μικροηλεκτρονική, κλπ.), Διοίκηση, Κατοικία για εργαζόμενους στην Τεχνόπολη, Τριτοβάθμια εκπαίδευση και δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση, Εμπορικά καταστήματα, γραφεία έρευνας-θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων, Εστίαση/Αναψυκτήρια, Πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας, Αποθήκες, Πράσινα σημεία, Εγκαταστάσεις ΑΠΕ.
Αυτονόητο είναι ότι στην προτεινόμενη Τεχνόπολη θα χωροθετηθεί και DataCenter.
Σύμφωνα με τον Ν. 2545/1997 περί Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών, στις οποίες εντάσσονται οι Τεχνοπόλεις, αλλά και της σχετικής νομοθεσίας που ακολούθησε (Ν. 3982/2011 περί απλοποιήσεως αδειοδότησης Επιχειρηματικών Πάρκων, κλπ), η Τεχνόπολη αποτελεί χώρο ο οποίος οριοθετείται, πολεοδομείται και οργανώνεταισύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, με σύσταση Φορέα διαχείρισης και ανάπτυξής της. Αυτός συνεπώς είναι ο τρόπος που πρέπει να ακολουθηθεί για την δημιουργία και ανάπτυξη Τεχνόπολης, βάσει του εγκεκριμένου χωρικού σχεδιασμού.
Σήμερα που ξεκινάει η υλοποίηση των δράσεων του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και του νέου ΕΣΠΑ, η δημιουργία Τεχνόπολης στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων μπορεί και πρέπει να προχωρήσει με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων και να δώσει την σύγχρονη αναπτυξιακή ώθηση που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος.
Πρέπει συνεπώς το εγχείρημα να τεθεί εξαρχής σε στέρεες βάσεις, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία.
Οι δύο προαναφερόμενεςπροτάσεις αποτελούν μοναδική ευκαιρία για επίλυση μείζονος σημασίαςαναπτυξιακών, οικιστικών και περιβαλλοντικώνζητημάτων του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, τα οποία οξύνονται διαρκώς.Προϋποθέτουν πλήρη τεκμηρίωση, τήρηση όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών και της κείμενης νομοθεσίας.
Είμαι στην διάθεση των τοπικών Αρχών για την προώθηση των προτάσεων.