Η οδός Διονυσίου Φιλοσόφου, τμήμα του παραλίμνιου μετώπου και εντός του αστικού ιστού, αποτελεί σημείο προορισμού τόσο για τους μόνιμους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες.
Ακόμη, η έκταση που καταλαμβάνει το εργοτάξιο του Δήμου αφορά μία καίρια εδαφική έκταση εφαπτόμενη του παραλίμνιου μετώπου, αλλά η λειτουργία του εργοταξίου δημιουργεί τόσο περιβαλλοντικά προβλήματα, όσο και κρίσιμο ελάττωμα στην εξέλιξη του έργου σύνδεσης της πλατείας Μαβίλη με το Πέραμα με πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο που είναι ενταγμένο στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου μας.
Στην οδό Διονυσίου Φιλοσόφου το οδόστρωμα και τα πεζοδρόμια είναι εγκαταλειμμένα. Η χαμηλή βλάστηση το ίδιο. Η επείγουσα αντιμετώπιση της ασθένειας των πλατάνων με κοπή και στη συνέχεια η φύτευση άλλων ειδών, επιδείνωσε την ήδη διαμορφωμένη κατάσταση, απογυμνώνοντας την παραλιακή ζώνη με όποια αισθητικά και, ενδεχομένως, και περιβαλλοντικά αποτελέσματα. Η δημιουργία ποδηλατόδρομου ξεχάστηκε. Η εργοταξιακή κορδέλα, το πλέγμα και η πρόχειρη σήμανση που είναι τοποθετημένα σε τμήμα της οδού, λόγω των καταπτώσεων από τα πρανή του Κάστρου, από προσωρινά μέτρα μάλλον έγιναν μόνιμα και αποτελούν πλέον και διακοσμητικό στοιχείο. Επιπροσθέτως, και μετά την πρόσφατη έκθεση και τα συμπεράσματά της που έτυχαν αποσπασματικής δημοσίευσης, και αφορούσε τον καθαρισμό τμήματος του πυθμένα της λίμνης, προστέθηκε και η επικινδυνότητα του κρηπιδότοιχου της περιοχής αυτής, δηλαδή του τοίχου αντιστήριξης της παραλίμνιας οδού.
Σε ότι αφορά το εργοτάξιο του Δήμου που είναι εγκατεστημένο, όπως προανέφερα σε παραλίμνια έκταση, είναι προφανώς αντιληπτό, ότι δεν αποτελεί τιμή για οιονδήποτε, καθώς η περιβαλλοντική, αισθητική και κοινωνική υποβάθμιση της περιοχής λόγω της λειτουργίας του, είναι άνευ τεκμηριωμένης λογικής.
Μέχρι σήμερα, η αναβλητικότητα και ο συνήθης πολιτικός χειρισμός κρίσιμων θεμάτων του Δήμου, απέτρεψαν τη δυναμική, οργανωμένη και μεθοδική ανάδειξη των περιοχών αυτών.
Επειδή, η συνολική ανάπλαση της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου, σημείο κατατεθέν του Δήμου μας, και η ανάδειξη της έκτασης, στην οποία, ακόμη σήμερα, χωροθετείται το εργοτάξιο του Δήμου, που πρέπει άμεσα να μετεγκατασταθεί, είναι κρίσιμα θέματα, ζητάμε να ενημερωθούμε για τα παρακάτω:
Πόσο πρέπει να μας ανησυχεί και σε ποιο βαθμό διαμορφώνεται η διάβρωση του κρηπιδότοιχου λόγω επικίνδυνων σπηλαιώσεων; Σας καλούμε να δημοσιεύσετε ολόκληρη τη σχετική έκθεση στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Με ποιον τρόπο σχεδιάζετε να ενεργήσετε προκειμένου να αρθεί η οποιασδήποτε κλίμακας επικινδυνότητα του κρηπιδότοιχου;
Πρόκειται να εφαρμόσετε, τελικά, την αρχιτεκτονική μελέτη της ομάδας Makridis Associates για την περιβαλλοντική αποκατάσταση και ανάδειξη του αστικού παραλίμνιου μετώπου, για την οποία –κατά τη σχετική εκδήλωση για την παρουσίασή της το 2017- διαβεβαιώνατε ότι δεν πρόκειται για προσχηματικό διάλογο αλλά για ουσιαστικές παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν;
Πώς εξελίσσεται το θέμα της μετεγκατάστασης του εργοταξίου, που μας απασχολεί από το 2017, τότε που πρωτοανατέθηκαν οι μελέτες; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;
Γιατί δεν έχουμε εκκενώσει-απελευθερώσει ακόμη την έκταση στην οποία χωροθετείται το εργοτάξιο;
Ακόμη, τα προβλεπόμενα -στο πρακτικό εξώδικης συμβιβαστικής επίλυσης με την 6η ΥΠΕ- σχετικά με τα οφειλόμενα μισθώματα από το Δήμο για την έκταση αυτή, τηρούνται; Ποιο το υπόλοιπο της οφειλής μας σήμερα;
Υπάρχουν άλλες υποχρεώσεις μας ή οικονομικές ρήτρες από την 6η ΥΠΕ λόγω της μη παράδοσης της έκτασης;
Υπάρχει κάποια ουσιαστική συνεργασία με την ΕΤΑΔ για τη μελλοντική αξιοποίηση της έκτασης;