Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025, 7:30 το απόγευμα, Επιμελητήριο Άρτας ( Πριοβόλου και Κ.Αιτωλού) ισόγεια αίθουσα
Διαβιούμε σε μια κοινωνία που σπαράσσεται από τη φτωχοποίηση, την ανισότητα, την περιστολή των ελευθεριών, την πολιτικά καθοδηγούμενη δικαιοσύνη, την κατάρρευση του οικοσυστήματος, την μετατροπή της σε οικονομική αποικία, την κρίση θεμελιωδών αξιών, τους κινδύνους που ενέχει η εμπλοκή της πολιτικής και οικονομικής ολιγαρχίας σε στρατιωτικούς πολέμους.
Η εντεινόμενη υποβάθμιση της δημόσιας Υγείας και Παιδείας αποτελεί πολιτική επιλογή στοχοποίησης των δημόσιων αγαθών, εκχώρησής τους στα συμφέροντα του αδηφάγου κεφαλαίου, μετατροπής τους σε πεδίο επιχειρηματικότητας, προτάσσοντας το κέρδος πάνω από τις ανάγκες της κοινωνίας.
Στο νέο τύπο σχολείου που προωθείται υιοθετούνται πρότυπα τα οποία έχουν ήδη αποτύχει κοινωνικά σε εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού. Ενώ έχουν ήδη καθιερωθεί τα voucher για τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, νομοθετείται σταδιακά ένα καινούριο πλαίσιο που συνιστά απειλή για τη δημόσια δωρεάν παιδεία:
Τα σχολεία θα κατατάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες, μέσω ενός συστήματος αξιολόγησης με αμφιλεγόμενα κριτήρια και μεθόδους μέτρησης.
Παράλληλα, γονείς που έχουν την οικονομική δυνατότητα θα επιλέγουν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει το παιδί τους, ενώ άλλοι θα αναγκάζονται να μετακινηθούν σε άλλη περιοχή.
Η χρηματοδότηση και οικονομική διαχείριση των σχολείων αποκτούν χαρακτηριστικά ιδιωτικής «επιχείρησης». Οι σχολικές μονάδες θα λαμβάνουν μια ανεπαρκή επιχορήγηση από το κράτος ή τους δήμους, την οποία θα πρέπει να συμπληρώσουν αναζητώντας οικονομικούς χορηγούς.
Το νέο εκπαιδευτικό μοντέλο εφαρμόζεται πλήρως στη νομολογία για τα Ωνάσεια σχολεία. Παρά την ειδυλλιακή εικόνα που παρουσιάζουν οι κυβερνώντες, στην πράξη:
Δεν χτίζονται νέα σχολεία, αλλά εκχωρούνται στο ιδιωτικό κεφάλαιο υπάρχουσες κτιριακές μονάδες, δημόσια περιουσία που αποκτήθηκε φορολογώντας μια φτωχοποιημένη κοινωνία
Οι εισαγωγικές εξετάσεις καταργούν την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, απαιτούν έξοδα για φροντιστήρια, ενισχύοντας την εντατικοποίηση και τον ανταγωνισμό.
Δημιουργούνται σχολεία «αριστείας» και σχολεία υποβαθμισμένα.
Εκδιώκουν μαθητές και μαθήτριες από τα σχολεία της γειτονιάς τους.
Καταργούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και τους θέτουν σε μόνιμη διαδικασία αξιολόγησης για την ανανέωση των συμβάσεών τους.
Οι «χορηγοί» αποκτούν τη δύναμη να επεμβαίνουν στο πρόγραμμα σπουδών και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Οι μαθητές/τριες μετατρέπονται σε «πελάτες» που θα απολαμβάνουν διαβαθμισμένες προτεραιότητες.
Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει εκφράσει ξεκάθαρα την αντίθεσή της στις κυβερνητικές επιλογές, καταγγέλλοντας τις πολιτικές διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και διεύρυνσης των ανισοτήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί που επέλεξαν το δρόμο του αγώνα έρχονται αντιμέτωποι πανελλαδικά με ένα πογκρόμ διώξεων άνευ προηγουμένου, ενώ βάλλονται δικαιώματα τα οποία προστατεύονται ακόμα και από την αστική δημοκρατία, όπως το δικαίωμα της απεργίας.
Στο νομό Άρτας, οι εκπαιδευτικοί δέχονται μια πρωτοφανή προσπάθεια εκφοβισμού μέσω της ποινικοποίησης της συμμετοχής τους στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση (απεργία που προκήρυξαν οι ομοσπονδίες τους, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ), η οποία δεν αποτελεί παρά μια μορφή αντίστασης στα σχέδια αποδιάρθρωσης του δημόσιου σχολείου. Συγκεκριμένα, 16 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και 6 της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρατύπως δεν μονιμοποιούνται και παράλληλα παραπέμπονται σε πειθαρχικά συμβούλια, ενώ επίσης ένας διευθυντής καθαιρέθηκε, λόγω της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή.
Οι δύο διευθύντριες εκπαίδευσης του νομού μας (κα Κλεοπάτρα Βασιλείου και κα Παρασκευή Χαμπηλομάτη) επέλεξαν να υπηρετήσουν τις κυβερνητικές πολιτικές που οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας. Επέλεξαν να μη σεβαστούν τον αγώνα των συναδέλφων/ισσών τους, παραβλέποντας την ευθύνη που έχουν για τα προβλήματα που υποβαθμίζουν αδρά την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι μικροί συμπολίτες μας, όπως:
Απαρχαιωμένες- κακοσυντηρημένες κτηριακές υποδομές που θέτουν σε καθημερινό κίνδυνο τα παιδιά μας.
Υπεράριθμα τμήματα μαθητών/τριών, που υπονομεύουν την παιδαγωγική διαδικασία.
Παραμένοντα κενά σε εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό.
Υλικοτεχνικές ελλείψεις, ακόμα και από στοιχειώδη αναλώσιμα υλικά (οι γονείς πλέον λαμβά-νουν λίστες για να καλύψουν τις ανάγκες του σχολείου σε καθαριστικά υλικά, χαρτί, κ.ά.)
Αποκορύφωμα της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης και της εργαλειοποίησης των πειθαρχικών διώξεων για την καλλιέργεια κλίματος φόβου αποτέλεσε η πρόσφατη, πρωτοφανής για την περίοδο της Μεταπολίτευσης, απόφαση του Υπουργού Παιδείας να θέσει σε δυνητική αργία την εκπαιδευτικό της ΕΛΜΕ Πειραιά Χρύσα Χοτζόγλου, διότι συμμετείχε σε κινητοποίηση ενάντια στην αξιολόγηση, παρακάμπτοντας μάλιστα ακόμα και τη γνωμοδότηση του Πειθαρχικού συμβουλίου η οποία υπήρξε ομόφωνα αθωωτική.
Η ποινικοποίηση της απεργίας των δημόσιων λειτουργών οι οποίοι δεν υποτάσσονται, οι οποίοι αγωνίζονται για να γίνουν καλύτερα τα δημόσια σχολεία, προκαλεί το κοινό αίσθημα και αποτελεί στάση εξοργιστική απέναντι σε όλο το κοινωνικό σύνολο.
Δεν θα ανεχθούμε την ποινικοποίηση των κοινωνικών αγώνων.
Η καταστολή και ο εκφοβισμός δεν θα περάσουν!
Καταγγέλλουμε τις προσπάθειες απόδοσης πειθαρχικών ευθυνών και απόπειρας εκφοβισμού των εκπαιδευτικών των παιδιών μας. Απαιτούμε να αποσυρθούν τώρα όλες οι διώξεις!
Ως γονείς και ως πολίτες στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο πλευρό των διωκόμενων εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών τους οργανώσεων. Θα αγωνιστούμε μαζί τους για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο, για μια κοινωνία που θα υπηρετεί τις ανάγκες των πολλών στη βάση των αξιών της ισότητας και ελευθερίας.
Την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025, διοργανώνουμε εκδήλωση για τα πιο πάνω ζητήματα, στις 7:30 το απόγευμα στην ισόγεια αίθουσα του Επιμελητήριου Άρτας ( Πριοβόλου και Κ.Αιτωλού).
Ομιλητές: Χρήστος Κάτσικας – Εκπαιδευτικός Αναλυτής
Άκης Σωτηρόπουλος – Καθηγητής, Μέλος ΔΣ ΟΛΜΕ
Τάσος Γκαραγκάνης – Δάσκαλος, Μέλος ΔΣ ΔΟΕ
Σας περιμένουμε όλες και όλους!