Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Δεκεμβρίου 2024 και με την INFR(2023)2036C(2024)8743final προειδοποιητική επιστολή ανακοίνωσε ότι κίνησε τη διαδικασία επί παραβάσει προς την Ελλάδα «επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (Οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, οδηγία 2016/798)».
Με τον τρόπο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για σοβαρές νομοθετικές αρρυθμίες που καθιστούν ελλειμματικό στον τρόπο ασφαλούς λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Στην εκπνοή του 2024 και με ένα κείμενο 20 σελίδων προειδοποιείται η ελληνική Κυβέρνηση για παραβίαση δύο Οδηγιών και πέντε Ευρωπαϊκών Κανονισμών που σχετίζονται με την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο.
Στις 18/02/2025 έληξε η προθεσμία που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την θεραπεία των παραβάσεων.
Την ίδια ημέρα, έγινε γνωστό πως η ελληνική Κυβέρνηση απάντησε στην προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, χωρίς ωστόσο να γίνεται γνωστό το περιεχόμενο της απάντησης.
Επειδή, το αν η χώρα συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι μείζον κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα,
Επειδή, το δυστύχημα των Τεμπών δεν αφήνει περιθώρια για ασάφειες και παρερμηνείες στα ζητήματα ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο,
Επειδή, η Κυβέρνηση οφείλει να ενημερώσει για το ακριβές περιεχόμενο της απάντησής της στα όσα κρίσιμα αναφέρει η προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Ποιο είναι το περιεχόμενο της απάντησης της ελληνικής Κυβέρνησης στα όσα αναφέρει η προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μη ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι μείζον κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα, παρακαλούμε όπως κοινοποιήσετε, ως οφείλετε, στην ελληνική Βουλή το ακριβές περιεχόμενο της απάντησης της ελληνικής Κυβέρνησης στα όσα αναφέρει η προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μη ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Οι Ερωτώντες και Αιτούντες Βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Καλαματιανός Διονύσης
Βέττα Καλλιόπη
Γαβρήλος Γιώργος
Γεροβασίλη Όλγα
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ρένα
Ζαμπάρας Μιλτιάδης
Καραμέρος Γιώργος
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Νίκος
Τσαπανίδου Πόπη
Ψυχογιός Γεώργιος