Είναι δεδομένο ότι οι κοινωνίες μας σήμερα, καλούνται να αντιμετωπίσουν κρίσιμα προβλήματα που αφορούν μεσομακροπρόθεσμα το μέλλον τους, αλλά και βραχυπρόθεσμα την καθημερινότητα των πολιτών. Κυρίως, προβλήματά που αφορούν την υγεία, την ασφάλεια και τη διαφύλαξη των περιουσιών των πολιτών (πολιτική προστασία), καθώς και τις νέες κλιματικές συνθήκες.
Τα περιβαλλοντικά προβλήματα στους Δήμους είναι πολλά, όπως ρύπανση, ενεργειακό, έλλειψη πρασίνου, πυρκαγιές, λειψυδρία, σκεπασμένα ρέματα και ποτάμια κ.α. Ιδιαίτερα στον Δήμο μας, το κυκλοφοριακό και οι θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων, ειδικότερα, κατά τη διάρκεια εορτών και αργιών, με την αύξηση των επισκεπτών, το πρόβλημα αυτό οξύνεται και γίνεται πιο έντονο.
Η αύξηση των επιβατικών οχημάτων και η αποσπασματική αλλά και η με ταχύτητα χελώνας εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Ιωαννιτών, δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στην καθημερινότητα των δημοτών. Θυμίζω ότι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές από το 2013 (εδώ και 12 χρόνια).
Εκτός του ΣΒΑΚ, οι πολιτικές διοικήσεις του Δήμου μας έχουν προτείνει, κατά καιρούς:
• τη μίσθωση οικοπέδου Κληροδοτήματος «Φιλίππου» και τη μετατροπή του σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης,
• την ανάπτυξη πλήρους αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης οργανωμένων χώρων στάθμευσης ευθύνης του Δήμου, με τα έσοδα του οποίου θα αναπτυσόταν η απαιτούμενη συμπληρωματική συγκοινωνία σύνδεσης με τα περιφερειακά parking, σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Α.Ε.,
και έχουν χρηματοδοτήσει διάφορες μελέτες, όπως:
• η μελέτη για την Ανάπτυξη Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Ιωαννιτών, η οποία βέβαια έρχεται σε αντίφαση με τη μελέτη ανακατασκευής διαφόρων οδών (πχ 28ης Οκτωβρίου) καθως η τελευταία απαγόρευσε τη στάθμευση επί της οδού!
• η μελέτη για τη Δημιουργία περιφερειακών parking και ο ορισμός μηχανικού για τον έλεγχο της καταλληλότητας των οικοπέδων, με ευθύνη της ΔΗΑΝΕΤΑΙ.
Επιπρόσθετα και σε αντίφαση με το ΣΒΑΚ, που προωθεί την καταρχήν απομάκρυνση ή και την απαγόρευση του αυτοκινήτου από το κέντρο, σχεδιάζετε να οργανώσετε και να εκσυγχρονίσετε περαιτέρω το parking στα Λιθαρίτσια, ενώ ήδη υπάρχει άλλο στην πλατεία Πύρρου.
Η ανακατασκευή δε, του παλαιού Πανεπιστημίου, επί της οδού Δομπόλη, για τη στέγαση δημοτικών υπηρεσιών, που θα απαιτήσει πολλές νέες θέσεις στάθμευσης προκειμένου να αδειοδοτηθεί, δημιουργεί έναν νέο «πονοκέφαλο».
Επειδή η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της πόλης, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των Ιωαννίνων και τα περιφερειακά parking είναι σοβαρά θέματα και πρέπει να σας απασχολήσουν άμεσα, καθώς η επίλυσή τους είναι επιτακτική ανάγκη, ζητάμε να ενημερωθούμε για τα παρακάτω:
- Θα προχωρήσετε, τελικά, στην εκμετάλλευση ως χώρος στάθμευσης, του οικοπεδου του Κληροδοτήματος «Φιλίππου»;
- Παραδόθηκε στη ΔΗΑΝΕΤΑΙ η μελέτη για τα περιφερειακά parking;
i. Εάν όχι, γιατί;
ii. Εάν ναι, πόσα και ποιά είναι αυτά; Και με βάση ποια επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη χωροθετήθηκαν; - Γιατί δεν εφαρμόζεται ακόμη η μελέτη της Ελεγχόμενης Στάθμευσης; Τι λείπει; Περαιτέρω μελέτες, οικονομικοί πόροι ή δεν υπάρχει πολιτική βούληση;
- Με ποιον τρόπο θα εξευρεθούν οι θέσεις στάθμευσης για το παλαιό Πανεπιστήμιο;
Εν τέλει, σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσετε κατά προτεραιότητα, ώστε να καταγραφεί ένα ορατό και απτό αποτέλεσμα που θα απαλύνει τα μείζονα αυτά προβλήματα που απασχολούν ολόκληρη την κοινωνία μας και θα βελτιώσει και τις περιβαλλοντικές συνθήκες στην πόλη, η οποία είναι ήδη επιβαρυμένη και από την αιθαλομίχλη;