Σημεία τοποθέτησης του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη στη σημερινή Ειδική Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για Λογοδοσία της Περιφερειακής Αρχής, για το θέμα της Σχολικής Στέγης στην Ήπειρο.
Καλούμαστε για άλλη μια φορά σήμερα να απαντήσουμε σε ένα θέμα που δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Και κυρίως για προβλήματα σχολικής στέγης στην πόλη των Ιωαννίνων. Θέματα δηλαδή που είναι αρμοδιότητας του Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων.
Θα το ξαναπούμε για τελευταία φορά: Η αρμοδιότητα της σχολικής στέγης ανήκει πλέον αποκλειστικά στους Δήμους. Η Περιφέρεια Ηπείρου, όταν έχει κληθεί να συνδράμει Δήμους για κατασκευή νέων σχολικών μονάδων το έχει κάνει, αλλά μέσω προγραμματικών συμβάσεων. Στο πλαίσιο αυτό έγινε η προσθήκη στο Δημοτικό Σχολείο Καναλίου, το Ειδικό Σχολείο Ιωαννίνων (δύο κτίρια), το Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης.
Για τον αντισεισμικό έλεγχο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η Πολιτεία τον έχει αναθέσει στο Τεχνικό Επιμελητήριο. Εκείνο που πρέπει να επισημάνω είναι ότι κανένα έργο που αφορά ενεργειακή αναβάθμιση σχολικού κτιρίου δεν προχωρά εάν δεν έχει το σχετικό πιστοποιητικό.
Για τα δύο ερωτήματα που αφορούν το ΕΣΠΑ:
Α. Μέχρι σήμερα δεν έχουν εντάξεις στο νέο πρόγραμμα Ενεργειακής αναβάθμισης. Έχουν υποβληθεί αιτήσεις από το ΕΠΑΛ Άρτας, τα τέσσερα σχολεία του συγκροτήματος Κιάφας (6,7,8 Γυμνάσια, 1ο Λύκειο) και από το Νηπιαγωγείο Φιλιατών που βρίσκονται στο στάδιο της Αξιολόγησης. Επίσης μεταφερόμενο έργο είναι η ενεργειακή αναβάθμιση του 1ου Γυμνασίου- Λυκείου Ηγουμενίτσας.
Β.. Οι διαθέσιμοι πόροι για τις υπηρεσίες εκπαίδευσης στο νέο Ε.Π. της Ηπείρου είναι 12,5 εκ. ευρώ. Οι προτεραιότητες όμως μπαίνουν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με τους Δήμους. Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι έχει τεθεί σε προτεραιότητα η προσβασιμότητα των ΑμεΑ, με συνολικό ποσό 1.674.500 ευρώ. Επόμενη προτεραιότητα είναι ο εξοπλισμός των σχολικών μονάδων με ένα ποσό 3,5 περίπου εκατομμυρίων ευρώ. Όσον αφορά αυτή καθ΄ εαυτή τη σχολική στέγη, υπάρχουν ιεραρχημένες προτάσεις επίσης από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, χωρίς ωστόσο προβλέψεις για τους προϋπολογισμούς των προτεινόμενων έργων.