Τα χθεσινά εγκαίνια του νότιου τμήματος του Ε65από τον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη, αποτελούν μία πολύ θετική εξέλιξη για τα έργα υποδομής της χώρας και την εθνική ανάπτυξη.
Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, καθώς έχω χειριστεί το θέμα σε βάθος, ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών την περίοδο 2012 – 2013, επί τρικομματικήςΚυβερνήσεως του κ. Σαμαρά, όταν για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου επαναδιαπραγματεύτηκα επιτυχώς τις συμβάσεις παραχώρησης συνολικού προϋπολογισμού εννέα (9) δις ευρώκαι την άνοιξη του 2013 επανεκκίνησαν οι εργασίες σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, που είχαν σταματήσει από το 2010.
Στις συμβάσεις παραχώρησης περιλαμβανόταν κι εκείνη του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), στο τμήμα Λαμία – Τρίκαλα, που εγκαινιάστηκε χθες.
Δεν πρέπει βέβαια να παραβλέψουμε την πολύ σημαντική καθυστέρηση των εργασιών τηνπερίοδο 2015-2019, με ευθύνη των Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι οποίες επί πέντε χρόνια το μόνο που επεδίωξαν ήταν η αλλαγή χάραξης του βόρειου τμήματος του Ε65, όχι προς όφελος των Ηπειρωτών, καταστρατηγώντας τον αρχικό σχεδιασμό του έργου.
Υπενθυμίζω ότι το Υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσετο 2016, νέα χάραξη του βόρειου τμήματος του Ε65, η οποίατροποποίησε την αρχική και, αντί ο αυτοκινητόδρομος να καταλήγει στην Παναγιά Τρικάλων όπως αρχικά προβλεπόταν, θα καταλήξει πολύ βορειότερα, στο Κηπουρειό, δίπλα στα Γρεβενά.Με αυτό τον τρόπο υποχρεώνονται,όσοι θα κινούνται από την Ήπειρο προς Αθήνα και αντίστροφα,να ταξιδέψουν σχεδόν 30 χλμ επιπλέον, να καταβάλουν επιπλέον διόδια, να ρυπαίνουν περισσότερο το περιβάλλον.
Παρ’ όλα αυτά,η απόδοση σε κυκλοφορία του νότιου τμήματος του Ε65 είναι πολύ σημαντική. Ο αυτοκινητόδρομος, όταν ολοκληρωθεί στο σύνολό του, θα δώσειμεγάλη ώθηση στην Ήπειρο, στα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, στις διασυνοριακές μεταφορές και θα συμβάλει στην περιφερειακή ανάπτυξη.