Από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο θα χρησιμοποιείται από τους οδηγούς η Αμβρακία Οδός ή αλλιώς ο δρόμος που συνδέει Άκτιο και Αμβρακία, μετά τη σημερινή τελετή των εγκαινίων του αυτοκινητόδρομου των 49 χιλιομέτρων που έγινε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών.
Ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος πλάτους 17 μέτρων θα αντικαταστήσει το δρόμο των 6 μέτρων πάνω στον οποίο για δεκαετίες έχασαν τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι. Ένα έργο που ταλαιπωρήθηκε και ταλαιπώρησε και το οποίο επιτέλους ολοκληρώνεται και παραδίδεται προς χρήση.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είπε πολλά κατά την ομιλία του. Τόνισε πως ένα έργο ολοκληρώνεται αφού ξεμπλόκαρε μετά από περιπέτειες ετών. Ένα έργο που ήταν πάγιο αίτημα τριών Περιφερειών, Δυτικής Ελλάδος, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων
Ο δρόμος αυτός θα βοηθήσει την περιοχή, είπε ο Πρωθυπουργός, θα κεντρίσει περισσότερο το επενδυτικό ενδιαφέρον οδηγώντα σε περισσότερες θέσεις απασχόλησης και καλύτερα εισοδήματα, πέραν της επίλυσης του ζητήματος της οδικής ασφάλειας. Δήλωσε περήφανος που τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα και με το δρόμο θα αλλάξει πράγματι η όψη όλης της δυτικής Ελλάδος, θα ξεκλειδώσουν αναπτυξιακές ευκαιρίες και θα εξυπηρετήσει τους κατοίκους που χωρίς διόδια θα μπορούν να κινούνται χωρίς να τρέμει το φιλοκάρδι τους, είπε χαρακτηριστικά. Έκανε στη συνέχεια ειδική αναφορά στη δρομολόγηση έργων που χρόνιζαν και στις δυνατότητες που αποκαταστάθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ για να μπορεί να συνεργαστεί με όρους ειλικρίνειας, συνέπειας και προβλεψιμότητας με τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της Ελλάδας.
Αναφερόμενος τέλος, σε άλλα έργα, ο Πρωθυπουργός ανέφερε πως ο Ε65 σε όλο το μήκος του, από τη Λαμία ως την Καλαμπάκα, θα παραδοθεί μέχρι Μάιο, το Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον Νοέμβριο του 2024 και μέσα στο 2025 ο δρόμος Πάτρα Πύργος.
Οι ομιλίες
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ομιλία του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου. Ο Υφυπουργός τόνισε με έργα σαν το συγκεκριμένο αφήνουμε πίσω μας το παρελθόν. Ένας παλιός δρόμος πλάτους 6 μέτρων αναπληρώνεται από ένα δρόμο πλάτους 17 μέτρων, με ένα παρελθόν δεκαετιών κρίσης και περιπέτειας στα δημόσια έργα που όπως είπε, δεν θα επαναληφθεί. Έργα που είναι ενταγμένα σε ένα πλαίσιο όχι χύδην παρεμβάσεων αλλά υπαγόμενα σε έναν εξορθολογισμένο σχεδιασμό με πόρους που είναι διαθέσιμοι. Έμμεση αναφορά στα οδικά έργα της Ηπείρου, χωρίς ωστόσο κάτι συγκεκριμένο από τον Υφυπουργό Υποδομών, όταν απευθύνθηκε στον παρόντα Περιφερειάρχη Ηπείρου, λέγοντας πως μαζί Υπουργείο και Περιφέρεια σχεδιάζουν τη νέα παράκαμψη βόρεια του Αμβρακικού κόλπου όπως και τη σύνδεση της Πρέβεζας, της Πάργας και της Ηγουμενίτας. Οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι, τόνισε πάντως ο Υφυπουργός και επέμεινε στην ανάγκη να βρεθούν χρηματοδοτήσεις και για τη συντήρηση των λειτουργούντων έργων και δρόμων.
Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Νεκτάριος Φαρμάκης στάθηκε στη συνέπεια λόγων και έργων της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, με την παράδοση ενός δρόμου. “Έχει έρθει η εποχή των έργων, των έργων που αρχίζουν και τελειώνουν” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φαρμάκης. Είναι ο πρώτος κάθετος άξονας στην Ιόνια Οδό, το επόμενο βήμα τόνισε, πρέπει να είναι η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια και ο δρόμος από το Πλατυγιάλι.
Εκτενής ήταν η ομιλία του Ευάγγελου Μυτιληναίου. Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομώνυμου Ομίλου, και της ΜΕΤΚΑ, της θυγατρικής κατασκευαστικής του Ομίλου «Μυτιληναίος» αναφέρθηκε στην ιστορία του έργου που η εταιρεία του πήρε μετά από επαναδημοπράτηση, το Νοέμβριο του 2020. Το έργο είχε περάσει από πλήθος προβλημάτων είπε, που ταλάνισαν περισσότερο από μία δεκαετία την περιοχή και που κόστισε πολύ και σε ανθρώπινες ζωές. “Η εταιρεία μας το παραδίδει εμπρόθεσμα και με υψηλά στάνταρντς ποιότητας, με εξαιρετικές δυσκολίες στη γεωμορφολογία του, ελπίζω πως δικαιώσαμε τις προσδοκίες της αναθέτουσας αρχής και του ιδίου του Πρωθυπουργού που είναι εδώ για δεύτερη φορά μετά την προ έτους ολοκλήρωση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, δείχνοντας το ενδιαφέρον του για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Δυτικής Ελλάδας αλλά και για να διαπιστώσει αν τα χρήματα του ελληνικού λαού ξοδεύονται σωστά” τόνισε. Με προσωπικό τόνο, στο σημείο αυτό, ο κ. Μυτιληναίος είπε πως η θυγατρική ΜΕΤΚΑ έφυγε από την Ελλάδα πριν από 15 χρόνια, μη δυνάμενη να ανταγωνιστεί επιτυχώς τις άλλες εταιρείες, για λόγους που όλοι γνωρίζουμε (σ.σ. αναφερόμενος προφανώς σε χαριστικές αναθέσεις) και αυτό το διάστημα εκτέλεσε στο εξωτερικό 19 έργα σε 10 χώρες, με συμβατική αξία που υπερβαίνει τα 4 δισ. ευρώ. Ανέφερε μάλιστα, πως όταν έγινε Πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον προέτρεψε να μεταφέρει στην Ελλάδα ξανά ανθρώπινους πόρους, εγγυόμενος για την απόλυτη διαφάνεια στις διαδικασίες των δημόσιων έργων. “Ακολούθησα την παρότρυνσή του, ελπίζω να μην το έχει μετανιώσει” είπε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άντρας της «Μυτιληναίος»
Τέλος, ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε τα χαρακτηριστικά του έργου μήκους 49 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και συνολικού πλάτους 17 μέτρων, με παράπλευρους δρόμους, κάθετες διαβάσεις και κόμβους. Ολοκληρώθηκε εντός 3 ετών από την υπογραφή της σύμβασης και είναι μέρος του Α52, διευρωπαϊκού οδικού άξονα. Ο δρόμος, σύμφωνα με τον Υπουργό, αναβαθμίζει πολυεπίπεδα και αυξάνει την οδική ασφάλεια των χρηστών, μειώνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση και αυξάνει την προσπελασιμότητα, δημιουργεί δε προϋποθέσεις για προσέλκυση επενδύσεων και αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή, αφού φέρνει την Αθήνα σε 3 ώρες και 20 λεπτά, κερδίζοντας 45 λεπτά. Μέσα στο 2024 ολοκληρώνεται ο δρόμος Βόνιτσα-Λευκάδα και Άκτιο-Άγιος Νικόλαος, με τα οποία συμπληρώνεται η διαδρομή της σύνδεσης με τη Λευκάδα, ανέφερε ο Υπουργός.
Παναγιώτης βΜπούρχας