Η Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων ως μια σύγχρονη, εξωστρεφής, ανθρωποκεντρική Βιβλιοθήκη, σε ανοιχτό δίαυλο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων υπέγραψαν διετές Σύμφωνο Συνεργασίας και Διάδρασης, μετά από πρόταση της Δ/ντριας του Σχολείου κας Βάσως Βέργου. Το 2ο Πειραματικό στεγάζεται στην Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία, είναι ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο του ΕΠ.Ε.Σ. του 2ου Π.Δ.Σ. Καθηγητή κ. Κων/νο Κώτση.
Οι δύο Φορείς, στο πλαίσιο του θεσμικού τους ρόλου, θα αξιοποιήσουν τις εμπειρίες και τις δυνατότητές τους, προκειμένου να αναληφθούν πρωτοβουλίες και να υλοποιηθούν δράσεις προς όφελος των μαθητριών/των και των εκπαιδευτικών του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων.
Ειδικότερα τα μέρη συμφώνησαν στη διαμόρφωση ενός πλαισίου συνεργασίας, προκειμένου
να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες , σε θέματα φιλαναγνωσίας, τοπικής ιστορίας, πολιτισμικής κληρονομιάς και έκφρασης συναισθημάτων,
να εφαρμοστούν πιλοτικά, να ανατροφοδοτηθούν και να επανεκτιμηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις της «Ζωσιμαίας» που έχουν ως ομάδα στόχο τις ηλικίες 7-12 ετών,
να επιτευχθεί η επαγγελματική ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών, με συμμετοχή σε Σεμινάρια, Ημερίδες, Προγράμματα επικαιροποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, και νέων εφαρμογών τεχνολογίας,
να οργανωθούν δράσεις στο πλαίσιο λειτουργίας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Πιλοτικής Εφαρμογής Νέων Προγραμμάτων Σπουδών με στόχο την αφύπνιση και ενίσχυση του ενδιαφέροντος για θέματα που αφορούν στην ψυχική, συναισθηματική υγεία και ενσυναίσθηση, αντιμετώπιση κρίσεων και διαχείριση διαφορετικότητας.
Από τη συνεργασία εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν πολύτιμες συνέργειες και πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα τα οποία θα συμβάλλουν τόσο στην αναβάθμιση των υπηρεσιών, δράσεων και προγραμμάτων της «Ζωσιμαίας» όσο και στην ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου.
Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιήθηκαν ήδη, οι παρακάτω από κοινού δράσεις:
Η Α’ και η Β’ τάξη παρακολούθησαν (webex) το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Σιγά, σιγά μία συγγνώμη τη φορά» με αφορμή το βιβλίο «ΠΟΣΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΚΟΜΗ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ;». Με τη βοήθεια των Βιβλιοθηκοπαιδαγωγών, μέσα από την αφήγηση, παιχνίδια και καταστάσεις προβληματισμού συνειδητοποίησαν τη δύναμη της φιλίας στη ζωή μας και ότι το πιο σημαντικό είναι να νιώθουμε αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, χωρίς την ανάγκη της συνεχούς απολογίας.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν(webex) το ΕκπαιδευτικόΠρόγραμμα «Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό…»Μέσα από το βιβλίο «Παράξενος» του Κολομβιανού εικονογράφου και συγγραφέα Χάρολντ Χιμένες Κανισάλες, εκδόσεις Διάπλαση, πήραν μαθήματα αυτογνωσίας και αποδοχής του εαυτού τους με χιούμορ.
Τα μεγαλύτερα παιδιά της Ε’ και Στ’ Δημοτικού επισκέφτηκαν τη Βιβλιοθήκη και συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο «Διαδρομές στη Βιβλιοχώρα της Ζωσιμαίας».Με αφορμή το επάγγελμα του βιβλιοθηκονόμου, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης και γνώρισαν πως γίνεται η ταξινόμηση και η αρχειοθέτηση των βιβλίων. Για την εμπέδωση των πληροφοριών αξιοποιήθηκε η εφαρμογή HaloAR μέσω κινητών τηλεφώνων, που διαθέτει η Ζωσιμαία.
Με μεγάλη χαρά το «Τμήμα Εκπαιδευτικών Δράσεων και Εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης Γνώσης και Συναισθημάτων» της Ζωσιμαίας υποδέχτηκε την Γ’ τάξη στο χώρο της Βιβλιοθήκης στη Χριστουγεννιάτικη δράση «Σβέλτα και με γρηγοράδα! Προσοχή στην καμινάδα!». Τα παιδιά, με αφόρμηση το νέο παραμύθι «Εξετάσεις για την Αϊ Βασιλική Ακαδημία» των Αντώνη Παπαθεοδούλου και Μυρτώς Δεληβοριά, (Εκδόσεις Παπαδόπουλος) ακολούθησαν τον υποψήφιο μαθητή στις εισαγωγικές εξετάσεις του, για την Αϊ Βασιλική Ακαδημία,γνώρισαν τις δοκιμασίες που περνά για τη Σχολή, διασκέδασανμε κιναισθητικά παιχνίδια και δημιούργησαν τη δική τους όμορφη ευχετήρια κάρτα.
Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείο συμμετείχαν στο εργαστήριο «Ψηφιακά Εργαλεία στην εκπαίδευση» και συγκεκριμένα στον 1ο κύκλο «Εργαστήριο Εφαρμογών»,που υλοποιείται στο χώρο της Βιβλιοθήκης καιαφορά στη χρήση εφαρμογών, με έξυπνα κινητά ή τάμπλετAndroid που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική πράξη. Οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με εφαρμογές και να δημιουργήσουν υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδακτική πράξη.