Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Τίνα Ζέκα, Γιώργος Πρέντζας και Κώστας Κωντσαντής, κατέθεσαν σήμερα επερώτηση για την αλλαγή της σήμανσης στη γέφυρα της Αρίστης, που έχει σαν αποτέλεσμα να επιτρέπεται πλέον η διέλευση φορτηγών 36 τόνων σε μονότοξη γέφυρα 100 ετών.
Τη στιγμή που όλη η Ελλάδα παρακολουθεί συγκλονισμένη τις καταστροφές και τους θανάτους στη Θεσσαλία εξαιτίας της ανυπαρξίας αντιπλημμυρικής προστασίας και της αδιαφορίας για τη συντήρηση έργων υποδομής για το λαό, στην Περιφέρεια Ηπείρου η κυβέρνηση της ΝΔ που εκπροσωπείται από τον Αλ. Καχριμάνη, συνεχίζει να καταστρέφει ότι έχει μείνει όρθιο για να εξυπηρετήσει επιχειρηματικά συμφέροντα.
Πιο συγκεκριμένα, με ευθύνη της Περιφέρειας, μέχρι και τον Ιούλιο του 2023, στην γέφυρα του Βοϊδομάτη ανάμεσα στα χωριά Αρίστη και Πάπιγκο (γνωστή και ως γέφυρα της Αρίστης) υπήρχε σήμανση (Ρ-23) που απαγόρευε τη διέλευση σε οχήματα συνολικού βάρους που υπερβαίνει τους 15 τόνους.
Να σημειωθεί ότι η γέφυρα της Αρίστης είναι φτιαγμένη το 1923, δηλαδή μετρά φέτος ακριβώς 100 χρόνια αδιάλειπτης χρήσης από την κατασκευή της και είναι ο μοναδικός δρόμος σύνδεσης με το Πάπιγκο. Μάλιστα οι Αυστριακοί τεχνικοί και μηχανικοί που είχαν την ευθύνη των υλικών και της κατασκευής, είχαν ορίσει ανώτατο όριο διερχομένου βάρους τους 8 τόνους.
Τον Αύγουστο του 2023 στο ίδιο σημείο τοποθετήθηκε πινακίδα που δεν συμφωνεί με τις προδιαγραφές σήμανσης του ΚΟΚ και στην οποία αναγράφεται στα Ελληνικά «Διαξονικο 25t Τετραξονικό 36t». Προφανώς η Περιφέρεια Ηπείρου έκρινε ότι η γέφυρα κλείνοντας τα 100 χρόνια χρήση της έγινε πιο… έμπειρη και μπορεί να αντέξει μεγαλύτερο φορτίο από όταν κατασκευάστηκε.
Η αλλαγή αυτή ήρθε να «απαντήσει» στις συχνότατες καταγγελίες των κατοίκων για βαριά οχήματα που περνούσαν φορτωμένα τη γέφυρα για να μεταφέρουν υλικά στην κατασκευή της οικίας του εφοπλιστή στο Πάπιγκο για την οποία η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει καταγγείλει τη δόμηση εκτός ορίων οικισμού.
Η Περιφέρεια Ηπείρου, πιστή στην εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων, αντί να επιβάλλει στους εργολάβους να χρησιμοποιούν μικρότερα οχήματα για να προστατεύσει τη γέφυρα που εξυπηρετεί όλο το χωριό, άλλαξε τη σήμανση ώστε να μην παίρνουν πρόστιμα οι εργολάβοι και να κάνει τη δουλειά του ανενόχλητος ο εφοπλιστής.
Όπως ήταν λογικό η νέα σήμανση είχε σαν αποτέλεσμα τις διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι απευθύνθηκαν και γραπτώς προς τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου που έχει την ευθύνη, για να λάβουν μια απάντηση υπογεγραμμένη από την κ. Περιφερειάρχη (!) η οποία δεν απαντά στο ερώτημα : ποιες μελέτες έγιναν ώστε να αλλάξει η σήμανση για την αντοχή της γέφυρας. Αντίθετα αναλαμβάνει την ευθύνη για κάποια πινακίδα ορίου ταχύτητας στη γέφυρα, για την οποία, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει, οι κάτοικοι δεν υπέβαλαν ποτέ κανένα ερώτημα.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκοί Συσπείρωσης τονίζουν ότι πέρα από την δεδομένη γήρανση του υλικού είναι προφανές ότι τα στηθαία ασφαλείας της γέφυρας δεν είναι ικανά να ανασχέσουν φορτίο 30 και πλέον τόνων έστω και με ελάχιστη ταχύτητα.
Αναφέρουν ότι το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό, καθώς πρόκειται για ένα πολυσύχναστο σημείο. Είναι μια τοποθεσία που εξαιτίας του φυσικού της κάλους αποτελεί σημείο στο οποίο εκατοντάδες τουρίστες σταματούν και φωτογραφίζονται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Όπως καταλήγουν, η κατάρρευση γεφυρών είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ήπειρο το οποίο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό . Είναι φαινόμενο που αποδεικνύει το επιλεκτικά ανίκανο κράτος, αυτό που αδιαφορεί να προστατεύσει μια μονότοξη γέφυρα 100 ετών η οποία αποτελεί το μοναδικό τρόπο σύνδεσης ενός ολόκληρου χωριού που αποτελεί και τουριστικό προορισμό, αλλά δαπανά 6 εκατομμύρια για ένα κόμβο, στη μέση του πουθενά, στο Επισκοπικό.
Στην επερώτηση τους οι περιφερειακοί σύμβουλοι Τ. Ζέκα, Γ. Πρέντζας και Κ. Κωτσαντής ρωτούν ποιες ενέργειες, μελέτες κλπ έγιναν που επέτρεψαν την αλλαγή της σήμανσης και την αύξηση του ορίου αντοχής της γέφυρας και αν προτίθεται η Περιφέρεια να συντάξει μητρώο γεφυρών ώστε να ξεκινήσουν έλεγχοι σε όλα τα γεφύρια της Ηπείρου