Η ακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά αποτελεί μία ακόμη τρανταχτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει τίποτα να προσφέρει στην Ήπειρο.
Το χειρότερο όλων είναι ότι η προχειρότητα των όποιων σχεδιασμών τηςαπειλούν να βάλουν ταφόπλακα σε κάθε αναπτυξιακή προοπτική.
Υπό αυτά τα δεδομένα, ζητούμενο της τοπικής κοινωνίας δεν πρέπει να είναι μόνο η άμεση επαναδημοπράτηση του έργου, αλλά ένας νέος διαγωνισμός για την κατασκευή ενός τετράιχνου αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα αποτελεί οργανικό τμήμα της Ιόνιας Οδού. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με έναν δίιχνο εθνικό δρόμο, που μελλοντικά θα υπάρχει, έστω, η δυνατότητα να διαπλατυνθεί, με πολύ μεγαλύτερο κόστος απ’ ό,τι απαιτείται για την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου έργου σήμερα
Και ούτε μπορεί πλέον η κυβέρνηση να πείσει κανένανότι δεν υπάρχουν δυνατότητες χρηματοδότησης ενός οδικού άξονα, που αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου οδικών αξόνων, όταν καθημερινά βλέπουμε να δεσμεύονται κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης για ατάκτως ερριμμένα οδικά και μη έργα ανά την Ελλάδα.
Από τον Ιανουάριο του 2020 έχω κατ’ επανάληψη δηλώσει ότι οικυβερνητικές προσεγγίσεις και πρακτικές αναδεικνύουν μία πολιτική αντίληψη «μικρών φιλοδοξιών» και «στενών οριζόντων» για τη χώρα μας. Μια αντίληψη που δεν κατανοεί –και δεν κατανοούσε επί δεκαετίες– ότι τα σύγχρονα δίκτυα μεταφορών, πέραν όλων των άλλων σημαντικών για την ανάπτυξη της χώρας λόγων, αποτελούν επιπλέον και προβολές «ήπιας ισχύος», ενδυναμώνοντας την εικόνα και τον ρόλο της πατρίδας μας στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο.
Εξέφραζα τότε την ελπίδα η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τους σχεδιασμούς της. Δεν το έκανε και τώρα είναι «η ώρα της κρίσης». Θα πρέπει οι πολίτες να δείξουν με την ψήφο τουςεάν θα συνεχίσουν με μια κυβέρνηση που αντιμετωπίζει τους Ηπειρώτες ως «δεδομένους» ή θα δώσει την ευκαιρία σε υγιείς δυνάμεις να παλέψουν για να οδηγήσουν τη χώρα μπροστά.