Θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ ο σιδηροδρομικός άξονας Δυτ. Ελλάδας, ρωτά η βουλευτής Ν. Φούντα Εκτύπωση
Δευτέρα, 17 Φεβρουάριος 2014 17:38

3917280424.jpgΣτον αέρα, τονίζει πως είναι η υλοποίηση του Δυτικού Σιδηροδρομικού άξονα, εξαιτίας κακών, όπως τις χαρακτηρίζει, πολιτικών επιλογών και πρακτικών, η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της ΔΗΜ.ΑΡ. Νίκη Φούντα.

Σε ερώτησή της προς τους Υπουργούς Υποδομών και Ανάπτυξης ζητά να μάθει, εάν θα ενταχθεί στο σχεδιασμό των Υπουργείων για τη νέα προγραμματική περίοδο ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και πώς αυτό −συγκεκριμένα− αποτυπώνεται στον προγραμματισμό τους, καθώς και το εάν θα αποτελέσει προτεραιότητα και με ποιο σχεδιασμό η υλοποίηση έργων του κάθετου δυτικού άξονα Αντιρρίου-Ηγουμενίτσας, όπως άλλωστε προτάσσεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. "Θα δοθεί επιτέλους βάρος στη σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο σημαντικών λιμένων-πυλών;" ρωτά.

Εθνικής προτεραιότητας...

Όπως αναφέρει η κα Φούνρα, ο κάθετος δυτικός σιδηροδρομικός άξονας Αντίρριο–Ηγουμενίτσα είναι έργο εθνικής προτεραιότητας, παράλληλα με τον βόρειο άξονα, καθώς συνδέεται άρρηκτα με την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ενώνοντας τα δύο σημαντικά λιμάνια-πύλες της Δυτικής Ελλάδας στην Ευρώπη, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, με μέσο σταθερής τροχιάς. Η αναβάθμιση αυτή θα ενισχύσει τα διαμετακομιστικά κέντρα, προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγικές δυνατότητες, η παραγωγική ανασυγκρότηση και η τουριστική κίνηση, παράλληλα με την καθημερινότητα των πολιτών Ηπείρου και Δυτ. Ελλάδας.

"Εντούτοις, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας απάντησε, ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα αποφασίσει ποια έργα θα επιλεχθούν, με βάση τα κοινοτικά κονδύλια. Αυτό που πολύ εύγλωττα, όμως, το Υπουργείο Ανάπτυξης επιλέγει να μην πει, είναι ότι οι αποφάσεις που θα προκύψουν για την όλη ανταγωνιστική διαδικασία θα υπάρξουν σε δύο μήνες –και φυσικά στην απάντηση δεν κοινοποιείται τίποτα, ούτε καν σε επίπεδο προθέσεων! Η προγραμματική αυτή περίοδος ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία για την Δυτική Ελλάδα να αποκτήσει σιδηροδρομικό δίκτυο" καταλήγει.



 
Share! Facebook Button Twitter Button Linkedin Button