Παπαδοπουλος Super Markets
Δήμος Ιωαννιτών - Στον Εισαγγελέα το πόρισμα για τη νέα "μαύρη τρύπα" Εκτύπωση E-mail
Σύνταξη: Αποστόλης Τζελέτας   
Παρασκευή, 14 Μάρτιος 2014 14:10

3431841604.jpgΣτη σκιά νέων καταγγελιών για οικονομική αφαίμαξη με δόλιο τρόπο των ταμείων του Δήμου Ιωαννιτών φαίνεται πως θα κυλήσει η προεκλογική περίοδος, καθώς στην ήδη γνωστή

υπεξαίρεση του 1,36 εκ. ευρώ, έρχεται να προστεθεί η υποψία εξαφάνισης ενός ακόμη μεγάλου ποσού, το οποίο αγγίζει τις 500.000 ευρώ.
Μετά από τον έλεγχο στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου για τα έτη 2011, 2010 και 2009, σε υλοποίηση ομόφωνης απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, προέκυψε νέα «μαύρη τρύπα», χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να είναι απόλυτα ξεκάθαρο αν μιλάμε απλά για λογιστικές διαφορές ή για χρήματα που έκαναν φτερά.
«Στο πόρισμα της Επιτροπής που αποτελείται από 17 σελίδες και ήδη ενημερώθηκε η Οικονομική Επιτροπή από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, μεταξύ των άλλων προκύπτουν:
- Το 2009 διαφορά - έλλειμμα ταμείου 113.586 ευρώ. Το ποσό προέρχεται κυρίως από τα παράβολα των αλλοδαπών και από τη διαφορά ταμείου.
- Στις 31 Δεκεμβρίου 2010 εντοπίστηκε διαφορά - έλλειμμα ταμείου 73.113 ευρώ.
- Στις 31 Δεκεμβρίου του 2011, χρονιά που κατά τους λογιστές και τους ελεγκτές, έκλεισε πολύ εύκολα, ευκολότερα από οποιαδήποτε άλλη, προκύπτει διαφορά - έλλειμμα ταμείου της τάξης των 321.000 ευρώ», ανέφερε ο κ. Φίλιος, για να προσθέσει πως ένα μέρος του ποσού που αφορά το 2011 αφορά ταμειακό έλλειμμα πανομοιότυπο με την μεγάλη υπεξαίρεση. «Υπάρχει μια μεγάλη διακίνηση ποσών που κλείνουν το ταμείο, το οποίο έχει περίεργες υπογραφές, σαν μη υπογραφές», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο  πλήρης φάκελος με όλα τα στοιχεία που προέκυψαν, παραδόθηκε από το Δήμαρχο Ιωαννίνων στην Εισαγγελία, ενώ παράλληλα η έκθεση έχει αποσταλεί στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως επίσης στα Υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος στη διάρκεια συνέντευξης τύπου αναμένεται νομική γνωμοδότηση σχετικά με το ενδεχόμενο διενέργειας νέας ΕΔΕ, ενώ σημείωσε ότι ο έλεγχος θα πρέπει να συνεχιστεί και για τα έτη 2008, 2007 και 2006.
«Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι η λειτουργία της οικονομικής υπηρεσίας δεν συνάδει με οργανωμένη και υπεύθυνη υπηρεσία. Τεράστιες παθογένειες, σοβαρά προβλήματα, τεράστιες ελλείψεις με σημαντικότερη τη μη λειτουργία του διπλογραφικού συστήματος.
Η κατάσταση αυτή άρχισε να αποκαλύπτεται με την αλλαγή του πληροφοριακού συστήματος. Με τη μετάπτωση στο καινούριο εμφανίστηκαν τα πρώτα προβλήματα.
Οι ενέργειες της Δημοτικής Αρχής για την αλλαγή του συστήματος είχαν ξεκινήσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Κι αυτό γιατί θέλαμε να υπάρχει πλήρης έλεγχος και διαφάνεια στη λειτουργία της υπηρεσίας.
Η μετάπτωση ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2012 κι από τότε είχαμε τις πρώτες ενδείξεις.
Υποχρέωσή μας ήταν να συμβάλλουμε από την πλευρά μας για την πλήρη διαλεύκανση. Να μην μείνει καμία σκιά. Και να εντοπίσουμε επακριβώς τη γενεσιουργό αιτία του προβλήματος», σημείωσε στη συνέχεια.
Ο κ. Φίλιος ξεκαθάρισε πως στόχος της ενέργειας αυτής δεν είναι ο συμψηφισμός ευθυνών, αλλά να διαπιστωθεί πως λειτουργούσε η Υπηρεσία και αν λειτουργούσε ορθά μέχρι τα τέλη του 2010, να εντοπιστεί τι ήταν αυτό που άλλαξε και οδήγησε στα ήδη γνωστά προβλήματα και την υπεξαίρεση.
«Δεν μοιράζουμε ευθύνες. Αυτές θα αποδοθούν από τα εντεταλμένα όργανα της πολιτείας.
Αναδεικνύεται όμως με τον πλέον σαφή τρόπο ότι υπήρχαν σοβαρές δυσλειτουργίες σε βάθος χρόνου, ταμειακό έλλειμμα σε βάθος τριετίας τουλάχιστον και πολλές άλλες πράξεις της υπηρεσίας αυτής που δεν συνάδουν με τη χρηστή διοίκηση», κατέληξε.

Η απάντηση της "Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας" εδώ