Παπαδοπουλος Super Markets
Η χαμένη (όποια) τιμή της δημοσιογραφίας Εκτύπωση E-mail
Blogάροντας
Παρασκευή, 03 Ιούλιος 2015 16:09

1371429157.jpgΤο ότι ο κόσμος δεν έχει σε μεγάλη εκτίμηση το «συνάφι» των δημοσιογράφων τα τελευταία χρόνια, είναι γνωστό και δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια να το καταλάβεις. Το «αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι» δεν αποτελεί πλέον σύνθημα που ακούγεται μόνο από τα χείλη των αντιεξουσιαστών, αλλά το συμμερίζεται και μεγάλο κομμάτι των «νοικοκυραίων».
Η όποια εναπομείνασα τιμή της δημοσιογραφίας χάθηκε ολοσδιόλου, όμως, τα τελευταία 24ωρα, όταν η μεγαλύτερη μερίδα των δημοσιογράφων αποφάσισαν να συστρατευτούν ανοιχτά με τα στρατόπεδα του ΝΑΙ ή του ΟΧΙ και να επιδοθούν σε μια άνευ προηγουμένου απροκάλυπτη επιχείρηση προπαγάνδας.
Στο χώρο των ΜΜΕ τα πράγματα ποτέ δεν ήταν αγγελικά πλασμένα. Πάντα υπήρχαν συμφέροντα, «γραμμές», εντολές των ιδιοκτητών. Στα οποία οι δημοσιογράφοι ακροβατούσαν μεταξύ των «πρέπει» και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, που τους επιβάλει να προβάλουν ισότιμα όλες τις απόψεις, αποφεύγοντας τη μονοδιάστατη παρουσίαση των γεγονότων.
Όλα αυτά χάθηκαν απολύτως αυτή τη φορά, καθώς ενόψει του  δημοψηφίσματος βλέπουμε τους δημοσιογράφους όχι απλώς να παίρνουν θέση, αλλά να επιχειρούν απροκάλυπτα να καθοδηγήσουν τις μάζες και να χαλιναγωγήσουν τη σκέψη. Κι αν από τη μία μεριά είναι ο ΣΚΑΙ τον οποίο όλοι έχουν στήσει στον τοίχο για την προπαγάνδα υπέρ του ΝΑΙ υπερπροβάλλοντας τα σενάρια της καταστροφής, στο αντίπαλο στρατόπεδο είναι η ΕΡΤ. Ένας δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας που επανιδρύθηκε με μεγαλόστομες κορώνες για πλουραλισμό, ακομμάτιστο λόγο και ελεύθερη έκφραση, αλλά πριν «αλέκτωρ λαλήσει τρις» αποδείχθηκε το αντίθετο. Με δημοσιογράφους να εμφανίζονται «βασιλικότεροι του βασιλέως», υπερασπιζόμενοι οικεία βουλήσει ή μη τους ανθρώπους που τους επανέφεραν στη θέση τους.
Προπαγάνδα η μία, προπαγάνδα και η άλλη. Με τους δημοσιογράφους να μετατρέπονται σε φερέφωνα, θεωρώντας εαυτούς όχι υπηρέτες της ενημέρωσης, αλλά στρατιώτες της κάθε πλευράς. Ντροπή και θλίψη.
Όποια κι αν είναι η κατάληξη, είτε επικρατήσει το ΝΑΙ είτε το ΟΧΙ, είτε η Ελλάδα τα καταφέρει είτε πισωγυρίσει, ένα είναι σίγουρο. Η δημοσιογραφία θα έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Και μετά από όλα αυτά μην ακούσω κανέναν να υπερασπίζεται ότι η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα…